آموزش کامل پولیش کشیدن ماشین !

d8a2d985d988d8b2d8b4 daa9d8a7d985d984 d9bed988d984db8cd8b4 daa9d8b4db8cd8afd986 d985d8a7d8b4db8cd986 5f70bb4b8e8ff

همه ما دوست داریم که رنگ اتومبیل‌مان همیشه تازه و یکدست بماند. از آن‌جایی که نمی‌توان برای هر خراش یا لکه کوچکی روی بدنه اتومبیل، آن‌را تعویض کرد و مدل جدیدی خرید، پس بهتر است از نحوه پولیش کشیدن خودرو آگاه باشیم. می‌توان با پولیش کشیدن ماشین، رنگ آن‌ را همیشه تازه نگه داشت و از پوسیدگی بدنه جلوگیری کرد. در این مقاله قصد داریم چگونگی پولیش کشیدن خودرو، انواع پولیش خودرو و در نهایت پولیش دستی ماشین را به شما توضیح دهیم. پس با توربومگ همراه باشید.

رنگ بدنه

پولیش کشیدن خودرو

پولیش کشیدن ماشین مزایای زیادی دارد. قبل از هر چیزی، پولیش کشیدن خودرو، باعث می‌شود که پوسیدگی بدنه اتومبیل کم‌تر شود و یا حتی روند پوسیدگی که ممکن است از قبل شروع شده باشد، کند می‌شود. پولیش کشیدن خودرو درست مانند استفاده از لوازم مراقبتی برای پوست می‌ماند. به همین دلیل اگر برایتان مهم است که ماشین شما برای سال‌ها رنگ براق و بدنه‌ای سالم داشته باشد، بهتر است به پولیش کشیدن ماشین خود عادت کنید.

نحوه پولیش کشیدن ماشین

در ابتدا باید بدانید که پولیش کشیدن ماشین نیاز به مواد مخصوص پولیش دارد. اول از همه می‌توانید از یک پارچه نرم و اگر دوست داشتید بافر مداری برای پولیش، استفاده کنید. البته بافر مداری اختیاری است و نقش کلیدی در پولیش کشیدن ماشین ندارد. انتخاب کردن یا نکردن بافر به خود شما بستگی دارد. در استفاده از بافر، اگر حرفه‌ای نباشید، احتمالا مشکلاتی به وجود می‌آید. به اینصورت که حواستان باشد تنظیمات روی کم‌ترین حالت باشد که خود بافر باعث ایجاد خراش نشود. همچنین پارچه را در دست دیگر نگه‌ دارید، چرا که بعضی قسمتهای ماشین را نمی‌توان با بافر پولیش کشید. اما پولیش دستی ماشین ، هر چند زحمت بیشتری دارد، ولی اتومبیل شما را با کیفیت بیشتر و خراش کم‌تر پولیش می‌کشد. در این میان، شاید برای شما هم سوال باشد که بهتر است چه نوع پولیشی را انتخاب کنیم؟

 

برای خرید آنلاین انواع قلم خش گیر کلیک کنید!

بافر پولیش

انواع پولیش خودرو

جالب است بدانید برای هر هدفی، یک پولیش مخصوص تولید می‌شود. یعنی از قبل باید بدانید که در پولیش کشیدن ماشین، دنبال رفع چه موضوعی هستید. یک نوع پولیش برای رفع خط و خطوط روی ماشین استفاده می‌شود. نوع دیگری از پولیش برای براق کردن بدنه اتومبیل بکار می‌رود. پس قبل از خرید پولیش، به بر چسب روی آن که نشان می‌دهد برای چه هدفی ساخته شده، دقت کنید.

واکس بدنه

آموزش نحوه پولیش کشیدن

در این‌جا می‌خواهیم به طور کامل، نحوه پولیش کشیدن را به منظور رفع خط و ترک روی بدنه اتومبیل آموزش دهیم. در ابتدا برای پولیش ماشین، لازم است بدنه اتومبیل خود را به طور کامل بشویید. هر نوع آلودگی یا کثیفی که روی بدنه باشد، می‌تواند در فرآیند پولیش کشیدن اختلال ایجاد کند. سپس اجازه دهید که خودروی شما کاملا خشک شود. برای کسانی که حرفه‌ای هستند، توصیه ما این است که با سمباده ۳۰۰۰ و شامپوی مخصوص بدنه خودرو ، یک دور بدنه را کاملا تمیز کنید. این ‌کار باعث می‌شود یک لایه نازک چربی و کثافتی که روی رنگ اتومبیل قرار دارد، کامل از بین برود.

اکنون وقت پولیش کشیدن خودرو است. توجه کنید که پولیش کشیدن ماشین به وسیله بافر، کمی باعث کثیفی محیط اطراف می‌شود. پس اگر بافر را برای پولیش انتخاب کرده‌اید، هر نوع وسیله‌ای که در اطراف وجود دارد را دور کنید که کثیف نشود. پولیش را روی بافر یا پارچه نرم خود بمالید و به آرامی در یک حرکت دایره‌ای، کل اتومبیل را تمیز کنید. روی مکانهایی که خراش برداشته‌اند، فشار بیشتری وارد کنید و همین‌طور که از محل خراش دور می‌شوید، فشار را کم کنید. راجع به بافر این نکته را به خاطر بسپارید که قبل از روشن کردن آن، کمی از پولیش را روی مکان موردنظرتان قرار دهید. این‌کار مانع خراش احتمالی روی بدنه می‌شود.

تا زمانی که پولیش ناپدید نشده، باید به پولیش کشیدن ماشین ادامه دهید. این‌کار را می‌توانید با چرخاندن پارچه یا حرکت دادن بافر در یک حرکت دایره‌ای انجام دهید. توجه داشته باشید تا زمانی که یک منطقه را بطور کامل پولیش نکشیده‌اید، به جای دیگری نروید.

ترمیم رنگ خودرو

چند نکته را هنگام پولیش کشیدن به یاد داشته باشید

اگر به پولیش دستی ماشین عادت دارید، حتما از یک پارچه نرم و یا پنبه برای این‌کار استفاده کنید.

حتما حتما ماشین را در جایی پولیش بکشید که دور از تابش مستقیم نور خورشید باشد؛ چرا که نور خورشید بدنه را حرارت داده و مانع قرارگیری پولیش روی بدنه به صورت درست می‌شود.

اگر از بافر استفاده می‌کنید، برای پولیش قسمت‌هایی که دسترسی کم‌تری دارند مثل آینه‌ها و گوشه‌های در، از لبه بیرونی پد بافر استفاده کنید. اما معمولا لبه بیرونی پولیش کم‌تری دارد، پس مواظب باشید که پولیش به اندازه کافی روی آن قرار داشته باشد.

بعد از اتمام پولیش کشیدن ماشین، آن‌را به دقت بشویید و اجازه دهید خشک شود تا چربی حاصل از پولیش از روی بدنه برداشته شود.

در نهایت برای کامل شدن این فرآیند و درخشان شدن رنگ اتومبیل، یک واکس بدنه تهیه کنید و آن‌ را با آرامی و در یک حرکت عقب جلو، روی بدنه اتومبیل بمالید.

سپس با یک پارچه خشک و تمیز، واکس مالیده شده روی بدنه را پاک کنید که اتومبیل کاملا خشک و تمیز شود.

بعد از انجام این فرآیند‌ها، می‌بینید که بدنه اتومبیل‌تان چقدر براق شده است و البته تمام خطوط ریز و درشتی که روی بدنه وجود داشتند، کاملا از بین رفته‌اند.

شست و شوی خودرو

 

آیا شما تجربه پولیش کشیدن خودرو را داشته اید ؟ آیا از پولیش خودروی خود راضی بوده اید ؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را برای کاربران توربومگ بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید