نقد و بررسی دنا پلاس توربو و مقایسه آن با دنا پلاس !

d986d982d8af d988 d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8afd986d8a7 d9bed984d8a7d8b3 d8aad988d8b1d8a8d988 d988 d985d982d8a7db8cd8b3d987 d8a2d986 d8a8 5f70bb8070e19

دنا ، خودرویی خشن اما جذاب و خوش قیافه نسبت به بسیاری دیگر از خودروهای هم نوع پیش از خود از جمله سمند است. جدیدترین مدل این خودرو که با نام دنا پلاس توربو عرضه شده است نسبت به مدل قدیمی‌تر خود یعنی دنا پلاس تفاوت‌های اساسی ندارد و تنها تغییراتی جزئی در ظاهر و مشخصات فنی آن ایجاد شده است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی این خودروی جدید بپردازیم و اطلاعاتی کلی درباره آن در اختیار شما  قرار دهیم پس چنانچه شما نیز تمایل دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه با این مقاله از توربومگ همراه باشید.

دنا پلاس توربو

مشخصات فنی دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو محصول سال ۱۳۹۶ شرکت ایران خودرو است. این خودرو به طور کلی از نظر ظاهر و امکانات بر پایه دنا پلاس تولید شده است اما از لحاظ مشخصات فنی تفاوت‌هایی با آن دارد. در قسمت زیر به طور خلاصه به مشخصات فنی این اتومبیل اشاره شده است:

موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور: ۱۶۵۰ سی‌سی

تنفس موتور: توربو شارژ

انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت: ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: ۲۱۵ نیوتن متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده: ۵ سرعته دستی

شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۰ ثانیه‌ای

حداکثر سرعت: ۲۰۵ کیلومتر در ساعت

وزن: ۱۲۶۲ کیلوگرم

اندازه (به میلی متر): طول ۴۵۵۹، عرض ۱۷۲۰، ارتفاع ۱۴۶۰

فاصله بین دو محور: ۲۶۷۱ میلی متر

برای خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو کلیک کنید!

امکانات دنا پلاس توربو

تفاوت دنا پلاس و دنا پلاس توربو

به طور کلی در دنا پلاس توربو تغییراتی جزئی نسبت به دنا پلاس معمولی اعمال شده است اما اختلاف قیمت چشم‌گیر اولین تفاوت بین این دو مدل به حساب می‌آید. از جمله تفاوت‌های اساسی دنا پلاس توربو با دنا پلاس که منجر به تفاوت قیمت سه میلیونی این دو خودرو از یکدیگر شده است می‌توان به تغییر در چیدمان لامپ‌های داخلی چراغ‌های جلو و عقب ، تغییر پنل‌های جانبی بدنه، افزوده شدن سانروف و دو عدد کیسه هوا اشاره کرد. علاوه بر این تغییراتی نیز در ظاهر این خودرو نسبت به همتای پیشین آن ایجاد شده‌ است که فاحش‌ترین آن‌ها مربوط به رینگ و لاستیک‌هایی است که در اندازه پهن‌تر تعبیه شده‌اند.

تفاوت دنا پلاس و دنا پلاس توربو

توان دنا پلاس توربو نیز از ۱۱۳ اسب بخاری که در دنا پلاس وجود داشت به ۱۵۰ اسب بخار ارتقا پیدا کرده است و گشتاور خودرو ۶۰ نیوتن متر بیشتر شده است که این افزایش، تاثیر مستقیمی بر توان فنی خودرو و کیفیت رانندگی با آن گذاشته است. علاوه بر این، سیستم ارتقا یافته خودرو، کاهش مصرف سوخت را نیز به مقداری جزئی به دنبال داشته است طوری که نسخه توربو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۳۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند در حالی که دنا پلاس در ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۷۴ لیتر مصرف سوخت دارد.

نمای داخلی دنا پلاس توربو

در نگاه اول از داخل هیچ چیز تغییر نکرده است اما اگر بیشتر دقت کنید متوجه یکسری تغییرات جزئی خواهید شد که دسته دنده با طراحی جدید، فرمان چرمی و دوخت قرمز آن به همراه گردگیر دنده و زیر پایی که همگی با دوخت قرمز رنگ تزئین شده‌اند از جمله این تغییرات به شمار می‌آیند. البته لازم به ذکر است که حتی طراحی قدیمی این خودرو نیز در مقایسه با بسیاری از خودروهای دیگر این رده منحصر به فرد به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر، کابین در کنار نکات مثبتی که دارد از یک سری ویژگی منفی نیز برخوردار است. به عنوان مثال؛ خطوط هماهنگ و مرتب داشبورد ، قرار گرفتن نشانگرهای پشت آمپر و قطعاتی از جنس چوب که در آن به کار برده شده‌اند و ظاهر لوکسی به داخل خودرو داده‌اند همگی از ویژگی‌های مثبت کابین به شمار می‌آیند در حالی که استفاده از پلاستیک خشک که باعث تولید صدای اندکی می‌شود و ممکن است پس از گذشت چند وقت صداهای ناشی از آن بیشتر شوند و همچنین به سختی باز شدن تمام درب‌ها از مشکلات کابین خودرو به شمار می‌آیند. البته با وجود این‌ها باز هم در مقایسه با کیفیت محصولات دیگری مانند رانا بسیار خوب به نظر می‌رسد.

برای خرید آنلاین لوازم یدکی دنا کلیک کنید!

نمای داخلی دنا پلاس توربو

عیوب قسمت داخلی خودرو به همین جا ختم نمی‌شوند و در طراحی نیز یکسری ریزه کاری‌ها نادیده گرفته شده‌اند که هر کدام به نوبه خود باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده‌اند. به عنوان مثال هنگام استارت زدن مجبور می‌شوید که تنها از دو انگشت خود استفاده کنید زیرا فضای بسیار کوچکی برای چرخاندن سوئیچ وجود دارد. یک مشکل دیگر این که به دلیل افزوده شدن سانروف و بیشتر شدن ضخامت سقف، فضای داخلی تا حدودی کوچک‌تر شده است که البته این مورد قابل چشم پوشی است زیرا کمبود فضا به قدری چشم گیر نیست که زیاد احساس شود مگر این که قبلا از خودروهایی مانند سمند یا ۴۰۵ استفاده کرده باشید که به نسبت دنا پلاس توربو از کابین جادارتری برخوردارند. از طرف دیگر دسترسی دشوار به تنظیمات برقی صندلی‌ها در هنگام بسته بودن درب‌های جلو نیز مشکلی است که ممکن است در هنگام استفاده از این خودرو با آن مواجه شوید.

قیمت دنا پلاس توربو

با توجه به نوسانات قیمت در بازار خودرو نمی‌توان قیمت ثابتی برای این اتومبیل عنوان کرد اما طبق آخرین آمار در بیستم آذر ماه ۹۸ قیمت دنا پلاس توربو ۱۷۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان بوده است.

امکانات دنا پلاس توربو

از لحاظ امکانات نیز دنا پلاس توربو نسبت به دنا پلاس تغییر زیادی نکرده است اما به هر حال در کنار امکانات دنا پلاس یک سری آپشن جدید نیز به آن افزوده شده‌اند. به طور کلی از امکانات این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم ترمز چهار چرخ دیسکی ضد قفل ABS و EBD

۴ عدد کیسه هوا

مانیتور مالتی میدیا لمسی دارای مسیریاب و بلوتوث

کلیدهایی برای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل

برخورداری از کانال تهویه هوا برای سرنشینان عقب

چراغ‌هایی چون چراغ نقشه خوان، چراغ جلو با لامپ LED، طرح نئون و چراغ روز، چراغ داشبورد، چراغ‌های سقفی در قسمت جلو و عقب و چراغ زیر پا برای سوار و پیاده شدن

سیستم قطع سوخت خودکار

جا عینکی

سیستم مالتی پلکس (عیب یاب هوشمند)

هشدار دهنده موانع

کف پوش موکتی با دوخت قرمز رنگ و آرم توربو

سیستم ضد سرقت

دوربین کنترل و سنسور دنده عقب

ریموت کنترل رادیویی

سان روف

نمایشگر دمای محیط

ستون تلسکوپی فرمان

بالابرهای برقی شیشه جلو و عقب

آینه‌های جانبی تاشو برقی

تنظیم کننده داخلی نور چراغ‌های جلویی

صندلی‌های تمام برقی

انواع دنا پلاس

آیا شما تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو را دارید ؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را برای خوانندگان توربومگ بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید