نقد و بررسی خودروی سایپا کوییک !

d986d982d8af d988 d8a8d8b1d8b1d8b3db8c d8aed988d8afd8b1d988db8c d8b3d8a7db8cd9bed8a7 daa9d988db8cdb8cdaa9 5f70bb8e6c7be

زمان زیادی از معرفی سایپا کوییک توسط شرکت سایپا نمی‌گذرد. این خودرو بسیار مشابه با ساینا بوده و جزو خودروهای هاچ‌بک شهری به‌شمار می‌رود. کوئیک دارای قیمتی در حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان بوده که برای یک خودروی داخلی این هزینه مقداری زیاد است. یکی از امکانات کوییک اتومات بودن آن بوده و پس از ساینا دومین خودروی اتومات سایپا محسوب می‌شود.

سایپا کوئیک در ۴ مدل SE-A‌، SE‌، ST و SE-A LUX عرضه شده و در تمامی این مدل‌ها از یک پیشرانه  ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۵۰۳ سی سی استفاده شده است. این پیشرانه حدود ۲۰۰ سی سی از پراید بیشتر بوده و توان تولیدی آن هم حدود ۱۷ اسب بخار بیشتر از پراید است. این خودرو برای استفاده شهری و خانواده‌های متوسط ایرانی بسیار مناسب است.

سایپا کوییک

طراحی سایپا کوئیک

نمای داخلی و خارجی کوییک به‌ گونه‌ای است که تنها با یک نگاه سطحی و گذرا می‌توان پی به تغییرات آن نسبت به سایر خودروهای سایپا برد. به عنوان نمونه در قسمت میانی کنسول یک صفحه نمایش ۷ اینچی درست در قسمت بالای داشبرد قرار گرفته است و از جمله تغییرات نسبت به دیگر خودروهای سایپا محسوب می‌شود. قسمت داخلی کنسول در این خودرو مانند ساینا بوده با این تفاوت که برای قرار دادن صفحه نمایش باید این کنسول کمی به سمت پایین کشیده شود.

از جمله تغییرات دیگر که در این خودرو مشاهده می‌شود، دکمه‌هایی است که بر روی غربیلک فرمان قرار دارند. این در حالی است که دکمه‌های سمت چپ برای کنترل سیستم صوتی و دکمه‌های سمت راست برای سیستم کروز کنترل تعبیه شده‌اند. به طور قطع می‌توان گفت که بزرگترین نقطه قوت طراحی داخلی کوییک، وجود صفحه نمایش ۷ اینچی است که در بالای کنسول قرار دارد. این صفحه نمایش ۷ اینچی علاوه بر پخش فایل‌های صوتی و تصویری، به یک کامپیوتر سفری هم مجهز بوده که منجر به راحتی بیشتر راننده در مسیریابی مسافرت و اتصال به دوربین عقب برای تسلط بیشتر راننده هنگام دنده عقب می‌شود.

 

برای خرید آنلاین لوازم یدکی کوییک کلیک کنید!

کوییک

مشخصات فنی سایپا کوییک

خودروی سایپا کوئیک به یک موتور ۴ سیلندری با آرایش خطی مجهز است و در کل دارای حجمی حدود ۱٫۵ لیتر است. باید گفت که این پیشرانه یکی از پرمصرف‌ترین پیشرانه‌هایی است که سال‌های زیادی در محصولات سایپا استفاده می‌شود. علاوه بر این موتور خودرو کوئیک دارای یک میل سوپاپ در قسمت بالا و همچنین دریچه گاز برقی است. این موتور از حداکثر قدرت و گشتاور تولیدی معادل ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر برخوردار است.

لازم به ذکر است که خودروی کوئیک از نظر قوای فنی نسبت به سایر محصولات سایپا، هیچ‌گونه پیشرفت خاصی نداشته است. در مدل اتوماتیک کوئیک، سیستم فرمان به صورت برقی بوده ولی در نمونه دنده دستی آن از فرمان هیدرولیک سابق استفاده شده است. مدل دنده اتوماتیک در خودرو کوئیک به یک گیربکس ضریب متغیر CVT مجهز است اما در مدل دنده دستی از یک گیربکس ۵ دنده دستی استفاده می‌شود.

از جمله مشخصات فنی سایپا کوئیک، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشخصات کارخانه تولید کننده
کارخانه سازنده: سایپا
کشور تولید کننده ایران
نام و مدل خودرو کوییک
نمایندگی فروش در ایران سایپا

 

 

وزن و مشخصات بدنه
کلاس بدنه B Segment
کلاس اتومبیل هاچ‌بک
فاصله دور محور ۲۴۱۲
وزن ۱۱۰۵
تعداد فضای سرنشینان ۵

 

 

مشخصات فنی موتور
حجم موتور ۱۵۰۳ سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
تعداد سیلندرها ۴
محل قرارگیری موتور جلو
تعداد سوپاپ‌ها ۸

 

 

امکانات ایمنی، رفاهی و آپشن‌ها
نوع و تعداد کیسه هوا ۲ عدد، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم‌های پایداری و کمک راننده سیستم کمکی ترمز BAS
سیستم‌های امنیتی و حفاظتی سیستم ضدسرقت، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو، طراحی شده بر مبنای محافظت از عابر پیاده، سیستم ورود به خودرو بدون سوئیچ، سیستم استارت دکمه‌ای
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم صندلی‌های جلو تنظیم دستی، کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلی‌های عقب صندلی‌های عقب ب قابلیت تاشو
سیستم شیشه‌ها شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، شیشه‌های دودی عقب، برف پاک‌کن عقب
سیستم‌های کمک رانندگی کامپیوتر سفری، نمایش دمای محیط بیرون

کوئیک

۳ دلیل برای نخریدن سایپا کوییک

همانطور که می‌دانید سایپا کوییک آماده ورود به بازار در عرصه خرید و فروش است. در ۲ مرحله پیش فروش این خودرو صورت گرفته و استقبال زیادی هم از آن شده است. اکنون باید منتظر ورود این خودروی جدید به جمع سایر خودروهای سایپا شویم. با تمام این تفاسیر سؤالی ذهن ما را مشغول به خود می‌کند و آن این است که آیا این خودرو مناسب و قابل دفاع برای خرید هست یا نه‌؟

در نگاه اول ممکن است اینطور به نظر بیاید که این خودرو به دلیل ویژگی‌هایی چون ساختاری مشابه به شاسی بلند، تجهیزات و آپشن‌های فراوان، گیربکس اتوماتیک CVT کوییک و . . . بسیار خاص و جالب توجه است. اما هر وسیله در کنار نکات مثبتی که دارد، از نکات منفی هم برخوردار است . در این قسمت به ذکر برخی از این نکات منفی می‌پردازیم و مهم‌ترین دلایلی که ما را مجاب می‌کند که سایپا کوییک را نخریم بر می‌شماریم.

سایپا کوییک و ایمنی نامشخص

ایمنی خودروها موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است و متأسفانه تنها به صورت شعار و تبلیغ در خودرو‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از نکات ضروری که باید در مورد هر خودرو به آن توجه کرد، ارائه گواهینامه معتبر تست تصادف و ایمنی خودرو است و در مورد سایپا کوییک تاکنون این امر مشاهده نشده است. البته از ظاهر این خودرو می‌توان حدس زد که ایمنی آن تفاوت زیادی با پراید، تیبا، ساینا و … ندارد.

سایپا کوییک و کیفیت نازل

وقتی برخورد نزدیک با خودروی سایپا کوییک صوت گرفت، کیفیت متریال پایین مخصوصا در کابین، مونتاژ بد و فواصل زیاد اجزای بدنه حاکی از کیفیت نازل و پایین این خودرو دارد. سایپا تلاش زیادی کرد تا در مورد این ماشین از مواد مرغوبتری در مقایسه با خودرو تیبا و ساینا استفاده کند اما آن چیزی که در مورد کوییک مشاهده می‌شود چندان مطلوب و مورد پسند نیست. از همین رو بعید است کسی از کیفیت این خودرو احساس رضایت کند.

سایپا کوییک با قیمت بالا

ممکن است که خودروی کوییک از آپشن‌های زیادی برخوردار باشد اما با تمام این تفاسیر یک خودروی لوکس نیست. شاید آپشن‌ها و تجهیزاتی چون صندلی‌های برقی، استارت دکمه‌ای، دوربین و سنسور عقب، نمایشگر ۷ اینچی لمسی و … توجه هر خریداری را به خود جلب کند اما یک خودرو شناس حرفه‌ای با چنین آپشن‌هایی به دام نمی‌افتد.

ارزان‌ترین خودرو سایپا کوییک، گیربکس دستی محسوب می شود و چیزی در حدود ۳۳ میلیون تومان قیمت دارد و این به معنای ۳ میلیون افزایش قیمت نسبت به خودرو ساینای است. مهمترین دلیل برای نخریدن این محصول این موضوع است که مردم نباید به بازیگرانی تبدیل شوند که سعی در پوشیدن خطای خودروسازان شوند و محصولاتی تا این حد ضعیف با نازلترین کیفیت را خریداری کنند.

 

برای خرید آنلاین دیسک و صفحه خودرو کلیک کنید!

نمای داخلی سایپا کوییک

آیا شما تجربه رانندگی با کوییک را دارید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را برای خوانندگان توربومگ بنویسید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید