قوانین جدید مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۲۱ !

d982d988d8a7d986db8cd986 d8acd8afdb8cd8af d985d8b3d8a7d8a8d982d8a7d8aa d981d8b1d985d988d984 db8cdaa9 d8afd8b1 d8b3d8a7d984 dbb2dbb0dbb2 5f70bb964022a

مسابقه یکی از سرگرمی‌هایی است که در هر رشته ورزشی و غیرورزشی برگزار می‌شود و بسته به محبوبیت و محوریت مسابقه دنبال کنندگانی دارد. اتومبیل رانی به علت هیجانی که دارد از پتانسیل بالایی برای رقابت و جذب بیننده در مسابقات خود را دارا است. در سرتاسر دنیا مسابقات اتومبیل رانی مختلفی برگزار می‌شود که در آن بهترین شرکت‌های اتومبیل سازی با رانندگانی حرفه‌ای در آن شرکت می‌کنند. با توربومگ همراه شوید.

فرمولا 1

مسابقات ورزشی فرمولا ۱ یکی از جذاب‌ترین مسابقات اتومبیلرانی است که هر ساله در پیست‌های مختلفی از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و طرفداران بی‌شماری به دیدن این مسابقات تمایل دارند. اولین بار این مسابقات به صورت گرند پری در سال ۱۹۰۶ و در کشور فرانسه برگزار شد و در سال‌های مختلف قوانین آن تغییرات زیادی را تجربه کرد. اما در آخرین تغییرات قرار است که این مسابقات به شکل دیگری و با قوانین جدید برگزار شود. به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه این بحث به صحبت در مورد قوانین جدید مسابقات فرمول یک بپردازیم.

قوانین جدید مسابقات فرمول یک چه نتیجیه ای خواهد داشت؟

یک چشم‌انداز جدید و جسورانه برای مسابقات پر طرفدار فرمول یک رو نمایی شده است. اما واقعا در این مسابقات قرار است چه چیزی تغییر کند؟ ما بررسی گسترده در بین قوانین مربوط به مسابقات فرمول یک انجام داده‌ایم اما اجازه دهید که نتایج خود را به شکل بیان نکات اصلی با شما در میان بگذاریم.

اتومبیل هایی با ظاهری بهتر

اتومبیل‌های ارائه شده در مسابقات فرمول یک دارای یک فلسفه جدید در طراحی ظاهری برخوردار هستند که به آن‌ها جلوه‌ای جذاب و زیبا را بخشیده است. تقریبا این تغییرات در همه بخش‌های ظاهری و آیرودینایکی اتومبیل دیده می‌شود که علاوه بر ظاهر بر عمل‌کرد و کارایی خودرو نیز تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

مسابقات فرمولا 1

این تغییرات را در همان ابتدا با یک قوس در بدنه می‌توانید بببینید، البته همه تغییرات فقط این نیست. بال‌های جلویی در این خودروها با طراحی جدید خود جلوه‌ای ساده‌تر پیدا کرده‌اند همچنین بال‌های عقب نسبت به قبل بزرگتر شده‌اند. افزایش قابلیت‌های آیرودینامیکی در زیر بدنه این اتومبیل‌ها از دیگر تغییرات مثبت در آن است. از تغییرات مهم دیگر که به آن می‌توان اشاره کرد دستگاه کنترل چرخش چرخ است. سیستم تعلیق در این خودروها ساده‌تر شده و لاستیک‌هایی با سطح مصرفی پایین‌تر در آن‌ها به کار رفته است.

اندازه رینگ در این مدل از اتومبیل‌ها ۱۸ اینچ خواهد بود و همچنین پیشنهاد شده که رینگ‌ها به یک صفحه نمایشگر LED در حال چرخش مجهز شوند تا اطلاعات مربوطه را برای تماشاگران به نمایش درآورند. این در حالی است که صفحه نمایشگر هم برای نصب بر روی بدنه اتومبیل پیشنهاد شده که همین دلیل را دارد.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم این نوع اتومبیل همانی است که شما پوستر آن را برای روی دیوارهای اتاق خواب خود می‌خواهید.

قوانین فرمولا 1

خودروهای جدید باعث می‌شوند رانندگان به مسابقه نزدیک تر شوند

اگر چه که زیبایی در طراحی اتومبیل‌های جدید نظر همگان را جلب کرده است اما تغییراتی که در قبل‌تر گفته شد فقط مختص زیبایی در ظاهر این اتومبیل‌ها نبود. در طی سال‌های گذشته هم هم فرمول یک و هم FIA بدون هیچ خستگی فعالیت خود را برای طراحی اتومبیل‌هایی که بتواند عمل‌کرد رانندگان و خودرو را به یکدیگر نزدیک کند تلاش کرده‌اند.

اما یکی از نکات مهم در این خودروها پیدا کردن راه حلی برای پایین آمدن مشکلاتی است که خودروی جلویی برای خودرهای عقبی ایجاد می‌کنند. در اتومبیل‌های ۲۰۱۹ خودورها آلودگی‌هایی ایجاد می‌کنند که بیش از ۴۰ درصد قدرت خودروهایی عقبی را می‌گیرد. اما در طراحی جدید که برای اتومبیل‌های ۲۰۲۱ صورت گرفته است این میزان افت قدرت به ۱۰.۵ درصد کاهش می‌یابد، با این طراحی جدید آلودگی تولیدی توسط خودورهای کاهش می‌یابد و قدرت هدایت‌پذیری آن هم بالاتر می‌رود. این تغییرات باعث می‌شود که تغییرات زیادی در عمل‌کرد رانندگان ایجاد شود و آن‌ها توانایی سبقت گرفتن و قرار گیری در شرایط برابر مسابقه را داشته باشند.

 

برای خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو کلیک کنید!

مسابقات اتومبیل رانی

هزینه‌های مالی منصفانه تر شده است

برای اولین بار در قوانین جدید مسابقات فرمول یک محدودیت‌هایی برای عادلانه‌تر شدن و پایدارتر کردن این ورزش وضع شده است. با تعیین سقف هزینه‌های مالی در قوانین جدید مسابقات فرمولل یک هر تیم می‌تواند به میزان ۱۷۵ میلیون دلار در سال را برای همه امور پیش روی خود هزینه کند. اما این هزینه‌ها دستمزد رانندگان به علاوه سه کارمند برتر تیم به علاوه هزینه‌های بازاریابی را در بر نمی‌گیرد.

قوانین جدید مسابقات فرمولا 1

در قوانین جدید مسابقات فرمول یک به شکاف مالی که بزرگی که بین هزینه‌های بالای مسابقات فرمول یک و بخش‌هایی که توان مالی کمتری دارند خاتمه داده شده است. در این برنامه مالی یک برابری برای شرکت کنندگان به ارمغان آورده شده است.

ارتقاء کمتر، قطعات استاندارد تر و محدودیت های بیشتر در مورد اجزاء

به علاوه قوانین جدید مسابقات فرمول یک در قسمت مالی در بخش‌های مقررات فنی و ورزشی نیز تغییرات بزرگی صورت گرفته است. قوانینی وضع شده تا از ارتقاع اتومبیل‌ها در آخر هفته‌های مسابقه جلوگیری کند. این قوانین منجر به آن شده تا رقابت‌های مالی برای ارتقاء موتور در این مسابقات کاهش یابد و در نتیجه یک شبکه‌ای از مسابقات با هزینه‌های کمتر صورت گیرد.

این محدودیت‌ها در در بخش‌های دیگر هم اعمال شده است از جمله قطعات استاندارد مانند پمپ‌های سوخت، قطعات و بخش‌هایی که باید دارای یک طرح مشخص شده باشند مانند روکش‌ چرخ از محدودیت‌هایی برخوردار هستند. همچنین محدودیت‌هایی برای قطعاتی که نیاز به تعویض دارند تنظیم شده است، در این محدودیت تعداد دفعات تعویض دارای تعداد مشخصی است مانند پدهای ترمز که نیاز دارند به دفعات تعویض شوند.

بخش‌هایی مثل قدرت همچنان مانند هم‌اکنون باقی مانده است. اما بخش اگزوز به لیست اجزاء PU که تعداد تعویض آن‌ها در هر فصل محدود است اضافه شده است به شکلی که هر راننده قادر است تا ۶ بار حق تعویض خود استفاده کند.

با تغییراتی که در لاستیک به وجود آمده است اتومبیل به میزان ۲۵ کیلوگرم سنگین‌تر شده است. همچنین تغییراتی در شاسی و مواد PU برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها انجام داده شده است. اقدامات ایمنی بیشتر و معرفی نسخه‌ای از قطعات استانداردتر صورت گرفته است. این امر موجب می‌شود تا اتومبیل‌ها کندتر از گذشته شوند.

طراحی گیربکس محدودتر از گذشته شده است و برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و توسعه پژوهش تنظیمات آن به شکل بسته درآمده است. در عین حال روکش‌های تایر مانند گذشته طراحی نخواهند شد البته برای سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تغییر اساسی نخواهند کرد اما بر روی آن محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

ماشین پورشه

مسابقات آخر هفته اصلاح شده است

همچنین تغییراتی کوچک اما قابل توجه در ساختار مسابقات آخر هفته ایجاد شده است که مسابقات به شکل متراکم‌تری برگزار می‌شود. به منظور ایجاد یک تجربه طرفداری بهتر و مقابله تیم‌ها با یک تقویم گسترده بیشترین مسابقات در یک فصل به ۲۵ رسیده است.

کنفرانس خبری مسابقات از پنجشنبه به جمعه پیش از تمرینات اول و دوم فصل تغییر کرده است. در حالی که ماشین ها از ابتدای FP3 در شرایط parc ferme (به عنوان مثال مرتب در مسابقه) قرار می گیرند.

FP3 همچنن نقطه‌ای را نشان می‌دهد که تیم‌ها باید اتومبیل خود را به «مشخصات مرجع» بازگردانند تا برای ارائه در مسابقات به بررسی قبل از FP1 بازگرداننده شوند.

علاوه بر این، همه تیم‌ها باید حداقل دو جلسه تمرین در طول سال را با استفاده از رانندگانی که دو مسابقه جایزه بزرگ یا کمتر را تجربه کرده‌اند، برگزار کنند – این موضوع شانس بیشتری برای درخشش نسل بعدی را ایجاد می‌کند.

مقررات فرمولا 1

آزمایش تونل باد کمتر صورت می‌گیرد

در یک پیشنهاد برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌های مربوط به توسعه بخش آیرودینامیک تعدا تیم‌هایی که می‌توانند در هفته آزمایش‌های تونل بادی را انجام دهند کاهش یافته است. به جای این آزمایش تونل بادی بر استفاده از شبیه سازی‌های CFD (محاسبات دینامیکی سیالات) نسبت به شبیه سازی فیزیکی توصیه شده است.

البته قوانین دیگری هم هستند که در این زمینه نقش دارند. تغییر در بخش لاستیک‌ها فقط به زیبایی آن منتهی نمی‌شود. لاستیک‌هایی که هم‌اکنون در مسابقات حال حاضر فرمولا ۱ استفاده می‌شود تمایل زیادی به انحراف و جابه‌جایی دارند که این موضوع تأثیر بسیاری بر آیرودینامیک اتومبیل دارد.

تیم‌هایی که دارای بودجه بیشتر نسبت به سایر رقبا هستند می‌توانند به جزئیات این تأثیرات بپردازند و در صورتی که قادر به ارائه راه‌ حل‌هایی باشند امتیاز بیشتری نسبت به سایر رقبا دریافت می‌کنند. لاستیک‌هایی با دیوارهای جانبی به سختی حرکت نمی‌کنند و این موضوع آیرودینامیک را ساده‌تر می‌کند به همین علت سرمایه‌گذاری در توسعه کاهش می‌دهد.

تست خودروهای فرمولا 1

در آخر

با توجه به قوانین جدید مسابقات فرمول یک که در قبل به طور مفصل به آن اشاره کردیم متوجه شدیم که سیاست گذاری مسئولان برگزاری این مسابقات به سمت کاهش هزینه‌ها، عادلانه‌تر شدن مسابقه رفته است. همچنین در بخش‌هایی نیز تلاش برای کاهش آلودگی‌ها انجام شده است. به علاوه این مسائل گفته شده زیباسازی اتومبیل‌های مسابقه فرمول یک برای جلب توجه بینندگان در نظر گرفته شده است.

اگر شما هم از طرفداران مسابقات فرمول یک هستید ، لطفا نظرات خود را برای خوانندگان توربومگ بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید