راهنمای خاموش کردن چراغ آچار سمند !

d8b1d8a7d987d986d985d8a7db8c d8aed8a7d985d988d8b4 daa9d8b1d8afd986 da86d8b1d8a7d8ba d8a2da86d8a7d8b1 d8b3d985d986d8af 5f70bbad49115

خودرو هم مانند هر کالای ارزشمند دیگری نیازمند مراقبت و رسیدگی مداوم است. توجه نکردن به علائم و هشدارهای ارائه شده توسط سیستم‌های کامپیوتری ماشین به ایجاد مشکلات متعددی می‌انجامد. برای پیشگیری از چنین امری، شما می‌توانید با مراجعه دوره‌ای به نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز و انجام سرویس منظم از سلامت اتومبیل خود اطمینان یابید. در عین حال، انجام سرویس‌های مکرر و دقت به علامت‌های هشداردهنده از استهلاک بیش از حد خودرو نیز جلوگیری کرده و عمر مفید آن را افزایش می‌دهد. امروزه، استفاده از خودروهای داخلی فراگیر شده است. برخی از اتومبیل‌های داخلی در مقایسه با سایرین دارای کیفیت قابل قبول‌تری هستند. سمند از جمله خودروهای ایرانی است که از دوام بیش‌تر و استهلاک کم‌تری برخوردار است. اگر شما هم در زمره دارندگان اتومبیل سمند هستید، به طور حتم با روشن شدن علامت چراغ آچار مواجه شده‌اید. علامت آچار یک چراغ زرد یا نارنجی رنگ است که بر روی مانیتور بالای داشبورد قرار دارد. روشن شدن چراغ آچار خودروی سمند یادآوری می‌کند که زمان انجام سرویس دوره‌ای، تعویض روغن و فیلترها یا زمان عوض کردن سایر مایعات خنک کننده و تسمه‌های خودرو فرا رسیده است. بنابراین، در صورت مشاهده علامت چراغ سمند، لازم است که پیش از هر کاری، ایراد ماشین را شناسایی کنید. مراجعه به تعمیرگاه و برخورداری از مشاوره حرفه‌ای کارشناسان اتومبیل به شما کمک می‌کند تا عیب‌های خودروی خود را به بهترین شکل ممکن برطرف کنید. با این مقاله از توربومگ همراه شوید.

نحوه غیر فعال کردن چراغ آچار

نحوه خاموش کردن چراغ آچار سمند

همان طور که پیش‌تر هم گفته شد، بدیهی است که در صورت مشاهده چراغ آچار و روشن شدن آن باید نسبت به شناسایی علت واقعی روشن شدن چراغ آچار اقدام کرده و خدمات لازم را دریافت کنید. پس از انجام سرویس مورد نیاز، لازم است تا نسبت به خاموش کردن چراغ آچار سمند اقدام کنید. این کار با دو روش قابل انجام است:

به کار گیری دستگاه دیاگ

دیاگ در واقع مخفف کلمه دیاگنوستیک است و در اصطلاح به عملیاتی اطلاق می‌شود که در تعمیرگاه و توسط دستگاه به خصوصی انجام شده و طی آن اطلاعات مربوط به اتومبیل از کامپیوتر آن استخراج و ایرادهای خودرو پیدا می‌شوند. پس از انجام روند معمول خطایابی و بر طرف کردن مشکلات، تعمیرکار می‌تواند با استفاده از این دستگاه و برقراری ارتباط با کامپیوتر خودرو فرمان پاک کردن کد خطا را ارسال و نسبت به خاموش کردن چراغ آچار سمند اقدام کند.

روش دستی

برای خاموش کردن چراغ آچار سمند به روش دستی کافی است با استفاده از دو عدد کلید موجود در پنل پیش روی راننده و جلوی آمپر و با پیروی از الگویی ساده اقدام کنید.

ابتدا سوئیچ را ببندید و حداقل ۱۰ ثانیه تأمل کنید. به این ترتیب، از قطع کامل برق اتومبیل اطمینان خواهید یافت.

بدون استارت زدن، سوئیچ را باز کنید.

با فشردن کلید سمت راست آمپر به منوی تنظیمات و بخش Maintenance وارد شوید.

حالا، کلید سمت چپ را فشار دهید و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کلید سمت چپ را دوباره فشار دهید و قسمت اعداد را انتخاب کنید.

سپس با چرخاندن کلید به سمت راست یا چپ می‌توانید عدد مورد نظر را برگزینید. در این جا، به طور معمول باید رقم ۵۰۰۰ را انتخاب کرد.

پس از رسیدن به رقم مورد نظر باید همان کلید سمت چپ آمپر را فشار دهید تا رقم ثبت شود.

با انجام این مراحل، کلید آچار تا موعد سرویس بعدی خاموش خواهد ماند.

 

برای خرید آنلاین لوازم یدکی سمند کلیک کنید!

چراغ چک

لازم است بدانید که نحوه خاموش کردن چراغ آچار سمند مالتی پلکس و چراغ آچار سمند lx یکسان است. برای خاموش کردن علامت چراغ سمند ابتدا بهتر است از سلامت ای بی اس یا ایربگ اطمینان یابید. همان طور که گفته شد، سر رسید زمان تعویض روغن، مایعات خنک کننده یا فیلترها و تسمه‌ها از جمله دلایل روشن شدن چراغ آچار سمند به شمار می‌رود.

وجود حس‌گرهای گوناگونی که در خودروهای کنونی تعبیه شده‌اند به جمع آوری اطلاعاتی نظیر درجه حرارت محیط، مدت کارکرد موتور، کیلومتر پیمایش خودرو و بسیاری موارد دیگر از این قبیل کمک می‌کنند. بنابراین، رقم نهایی و اعلام شده تنها به مسافت پیموده شده توسط خودرو تعلق نداشته و در اصل، جمع بندی اطلاعات به دست آمده خواهد بود.

لازم است دقت داشته باشید که روشن شدن چراغ هشدار به معنای وجود نوعی اختلال در عملکرد خودرو است. باز هم تأکید می‌کنیم که در صورت روشن شدن چراغ آچار یا هر هشدار دیگری ابتدا باید خطای سیستم را پیدا کنید و از بین ببرید.

چراغ آچار سمند

نکته قابل توجه

برخی افراد برای خاموش کردن چراغ آچار سمند یا هر خودروی دیگری، کابل باتری را خارج می‌کنند. توجه داشته باشید که این بدترین و نامناسب‌ترین کاری است که ممکن است انجام شود. قطع ارتباط باتری یا خارج کردن فیوز برق به تدریج باعث ایجاد مشکلات متعددی در خودرو می‌شود و همه تنظیمات آن را با اشکال مواجه می‌کند. بنابراین، دقت داشته باشید که هیچ گاه نباید چنین کاری را انجام دهید.

آیا شما تجربه خاموش کردن چراغ چک را دارید؟ لطفا از تجربیات خود برای خوانندگان توربومگ بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید