عوامل روشن شدن چراغ هشدار روغن موتور پراید!

چراغ هشدار روغن موتور

برای کار کردن موتور روغن نیاز است . روغن سبب میشود تا قطعات اهنی به راحتی روی هم حرکت کنند و باعث سایش و خودردگی هم دیگر نشوند . همیشه از روغن موتور باکیفیت برای موتور خودرو استفاده کنید ، چون اگر روغن موتور مرغوب داخل موتور بریزید باعث سوختن واشار سر سیلندر و روغن سوزی و خیلی از اسیب هایی که واقعا هزینه بسیار زیادی به شما به ارمغان خواهد اورد . پس در خرید روغن موتور بسیار دقت کنید . چراغ هشدار روغن موتور زمانی روشن میشود که فشار روغن پایین باشد یا مشکلی در اجزای داخل موتور پیش امده و نمیگذارد روغن موتور در داخل موتور به چرخش دراید . حتما بعد از روشن شدن چراغ روغن ، خودرو را در جایی مناسب پارک کرده و به امداد خودرو زنگ بزنید تا مشکل را برای شما رفع کنند . در ادامه بیشتر درباره این مشکل صحبت خواهیم کرد ، پس باما همراه باشید .

چراغ هشدار روغن موتور

هر کسی می داند که خودرو بدون سوخت، حرکت نمی کند و بدون وجود هوا، احتراقی در آن صورت نمی گیرد، اما کمتر کسی به این نکته توجه دارد که بدون روغن موتور هم حرکت خودرو با مشکل روبه رو می شود. به طور کلی نگرانی ای که رانندگان نسبت به روشن شدن چراغ بنزین یا بالا رفتن دمای آب خودروی شان نشان می دهند، قابل مقایسه با زمانی نیست که علامت هشدار مربوط به کم شدن روغن موتور را دریافت می کنند. علامت چراغ روغن موتور پراید و سایر خودروها شبیه به عکس زیر است.

فراموش نکنید کار اصولی این است که شما با بررسی های دوره ای و تعویض روغن موتور خودروی تان یا اضافه کردن به آن اجازه روشن شدن چراغ هشدار روغن را ندهید، اما اگر تاکنون به این مسئله توجهی نکرده اید و در حال حاضر چراغ روغن موتور پراید شما روشن است، دلیل آن یکی از موارد زیر است:

فاسد یا کم شدن روغن موتور پراید

روغن موتور علاوه بر اینکه حرکت میان قطعات را ممکن می سازد و از اصطکاک میان آنها کم می کند، خاصیت خنک کنندگی هم دارد. حرکت های پیوسته ی قطعات مختلف، اصطکاک آنها با هم و گرمای حاصل از احتراق در موتور باعث بالا رفتن دمای سیستم موتور می شود. از زمان استارت زدن خودرو، این سیال شیمیایی در سیستم موتور جریان پیدا می کند و اجازه بیش از حد بالا رفتن دما را نمی دهد.

حال تصور کنید که روغن موتور خاصیت اولیه خود را به دلیل بالا رفتن میزان کارکرد یا نامرغوب بودن مواد اولیه از دست بدهد که در این صورت قطعا نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

چراغ هشدار روغن موتور

شما می بایست روغن موتور خودروی تان به صورت دوره ای چک کنید و چنانچه به لحاظ ظاهری متوجه فاسد شدن آن شدید، برای تعویض آن اقدام کنید. اگر هم فکر می کنید که روغن موتور پراید شما هنوز کارایی لازم را داراست، پس باید به آن روغن اضافه کنید. توجه داشته باشید که بررسی روغن موتور پراید و یا هر خودروی دیگری باید قبل از استارت خوردن خودرو و هنگام سرد بودن موتور صورت گیرد.

روغن موتور پراید و یاتاقان زدن خودرو

کم یا تمام شدن روغن موتور پراید سبب می شود که خودروی شما اصطلاحاً یاتاقان بزند. یکی از دلایل روشن شدن چراغ هشدار روغن موتور همین میتواند باشد. یاتاقان زدن خودرو اصطلاحی رایج در میان کارشناسان و تعمیرکاران خودرویی است که هنگام خرابی یاتاقان ها به کار می برند.

یاتاقان ها روی لایه ای از روغن حرکت می کنند. این قطعه از طرفی تماس شاتون و پایه های نگهدارنده بدنه موتور با میل لنگ را ممکن می کند و از طرف دیگر، روی لایه ای از روغن در حال حرکت است. حرکت روی سطحی از روغن علاوه بر ایجاد فاصله ای میان قطعات و جلوگیری از برخوردشان با هم، باعث کاهش دما و اصطکاک آنها هم می شود. بنابراین با کم شدن سطح روغن و یا فاسد شدن آن اتفاقات ناخوشایند و پر هزینه ای برای خودروی شما رخ خواهد داد.

چراغ هشدار روغن موتور

از  برخورد یاتاقان ها با هم ، شما صدایی شبیه به صدای برخورد دو جسم فلزی با یکدیگر را حس می کنید. در چنین مواقعی اگر در حال حرکت بودید، فوراً خودرو را متوقف کرده و با کمک یدک کش آن را به تعمیرگاه منتقل کنید.

تأخیر در تعویض روغن فاسد و یا استفاده از روغن نامناسب و نامرغوب خودرو از عوامل خرابی یاتاقان هاست. فراموش نکنید که خرابی این قطعه و بی توجهی به آن منجر به خرابی قطعاتی چون شاتون و میل لنگ نیز می شود. تعمیر این قطعات جزو سخت ترین و پر هزینه ترین تعمیرات خودروهاست.

روغن موتور پراید و خراب شدن فیلتر آن

از دلایل اصلی خراب شدن روغن موتور پراید و کم شدن مقدار آن در مجاری انتقال ، کثیف شدن فیلتر روغن است. به همین دلیل هم هست که مؤکدا توصیه می شود که هنگام تعویض روغن ، فیلتر روغن را هم تعویض کنید. استفاده از فیلترهای نامرغوب و یا عدم صحیح قرار گرفتن آن در جای خود باعث خرابی زودتر این قطعه مصرفی هم می شود.

فیلتر روغنی که کثیف باشد، اجازه عبور روغن به میزان لازم را نمی دهد. در چنین شرایطی حتی اگر روغن موتور سالم و تمیز هم به خودرو اضافه کنید، طولی نمی کشد که ذرات و آلودگی های موجود در فیلتر روغن وارد آن می شوند. اگر از سلامت فیلتر روغن اطمینان دارید، پس دلیل خرابی روغن موتور پراید و روشن شدن چراغ هشدار آن چیز دیگری است.

چراغ هشدار روغن موتور

روغن موتور پراید و خراب شدن پمپ آن

پمپ روغن که به آن « اویل پمپ » هم گفته می شود، با کمک قطعاتی چون تسمه و دینام فعالیت می کند. وظیفه پمپ روغن ، پمپاژ روغن و فرستادن آن به قسمت های مختلف سیستم موتور خودرو است. روغن موتور پس از جریان در تمامی قسمت ها و انجام وظیفه مجدداً به سمت پمپ باز می گردد.

حال اگر پمپ خراب باشد، روغن موتور موجود در مجاری و لوله های انتقال به میزان کافی نخواهد بود؛ در نتیجه چراغ روغن موتور در پشت صفحه آمپر روشن خواهد شد.

روغن موتور پراید و ترکیب آن با آب یا بنزین

بروز هر گونه ایراد در انژکتورها و واشر سرسیلندر منجر به نفوذ بنزین یا آب به محفظه ای که روغن در آن جریان دارد، می شود. ترکیب روغن موتور پراید با آب یا بنزین از عوامل روشن شدن چراغ هشدار مربوط به آن است.

چراغ هشدار روغن موتور

روغن موتور پراید یا هر خودروی دیگری مخصوص به سیستم موتور همان خودرو است، اما تعداد افرادی که بنا بر سلیقه خود برای خودروی شان روغن موتور می خرند، کم نیست. برای کالا یدکی بنویسیدخودروی شما چیست و از چه روغن موتوری برای آن استفاده می کنید؟ اگر تاکنون با هر یک از مشکلات فوق در خودروی تان مواجه شده اید، لطفاً از تجربه ی خود برای کالا یدکی بنویسید. توربومگ از تجربه های شما در جهت بهبود مقالات خویش بهره می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید