۲ کاربرد دی لایت خودرو چیست؟

بهترین کاربرد دی لایت خودرو چیست؟

تاریخچه دی لایت

از سری دانستنیهای خودرو در کالا یدکی به مقاله ۲ کاربرد دی لایت خودرو چیست؟ می پردازیم

برای فهم کاربرد چراغ‌های دی لایت بهتر است کمی به عقب بازگردیم. در کشورهای حوزه اسکاندیناوی به علت شرایط خاص جوی و مه‌آلود بودن دائمی هوا روشن بودن چراغ‌های خودرو در بیشتر فصول سال اجباری است. این قانون سابقه‌ای چند ده ساله دارد؛ اما طی تحقیقی در سال ۲۰۰۸ توسط اداره امنیت ایالات متحده مشخص شد که تعداد تصادفات خودروها با عابرین پیاده و دوچرخه‌سوارها رو به افزایش است. این در حالی بود که در این کشور خبری از مه‌آلود بود و شرایط خاص آب و هوایی نبود؛ بنابراین آنها چاره کار را در استفاده از دی لایت یا روشنایی در روز به‌منظور جلب توجه بیشتر عابران و دیگر رانندگان دیدند. در این روش چراغ‌ها به‌طور خودکار یا دستی پس از روشن شدن خودرو به کار می‌افتند و با نور پایین توجه سایرین را به خودروی عبوری جلب می‌کنند. به‌واقع دی لایت مانند فانوسی در دست نابیناست.

کاربرد دی لایت خودرو:

 امنیت خودرو و عابران پیاده

خاطرتان هست که سالها قبل، اگر در طول روز، خودرویی با چراغ روشن حرکت می کرد، همه سعی می کردند راننده آن را آگاه کنند تا چراغ خودرویش را خاموش کند؟ در حال حاضر وجود و کاربرد دی لایت خودرو جزو استانداردها است.

خودروهایی که مجهز به چراغ دی لایت هستند نسبت به خودروهای فاقد آن، از امنیت بالاتری برخوردارند. خودروهای مجهز به دی لایت ، به محض اینکه استارت می خورند، چراغ های روشنایی در روزشان روشن می شود. هنگام حرکت خودرو در طول روز، روشن بودن چراغ هایی در اطراف آن، کمک می کند تا مثل سابق، نظر راننده ها و عابران پیاده به آن خودرو جلب شده و با احتیاط بیشتری عبور کنند.

افزایش دید راننده

به نظر شما یکی از تدابیری که می تواند تردد در شهری مثل اهواز را امکان پذیر کند، تجهیز خودروها به دی لایت نیست؟ شاید شما در شهری با موقعیت جغرافیایی مناسب زندگی می کنید. اگر چنین باشد، قطعاً متوجه دشوار بودن رانندگی برای افرادی که در شهرهای با آب و هوای نامساعد و شرایط خاص زندگی می کنند، نمی شوید. جالب است بدانید که اولین کشورهایی که به سراغ فناوری دی لایت رفتند، کانادا و نروژ بودند. با توجه به شرایط آب و هوایی این کشورها، متوجه می شویم که احساس نیاز به دی لایت خودرو از کجا نشات می گیرد. به طور کلی در کشورهای اروپایی به دلیل شرایط جغرافیایی استفاده از این نوع چراغ در خودروها مرسوم تر است.

دی لایت یا نور روز چیست؟
بهترین کاربرد دی لایت خودرو چیست؟

چراغ دی لایت خودرو ، رانندگی در شهرهایی که شرایط جغرافیایی خاصی دارند، مثلاً بادخیز هستند، گردوغبار زیادی در هوایشان هست و یا اکثر روزها، بارانی و مه آلود هستند را امکان پذیر می کند.

دی لایت در مدل های متفاوتی از نظر رنگ و شکل تولید می شود؛ شاید به همین خاطر است که عده ای فکر می کنند فلسفه وجودی دی لایت ، جلوه گری بیشتر خودروست. یکی از بهترین انواع چراغ روشنایی در روز ، نوع ال ای دی آن است که ویژگی هایی مثل وزن پایین و انعطاف پذیری بالا را دارد.

دی‌لایت (Daylight) چیست؟ + فواید دی‌لایت خودروها | فـایـنـدز
بهترین کاربرد دی لایت خودرو چیست؟

دانستنی هایی مهم درباره دی لایت

شاید حالا که با کاربرد دی لایت خودرو آشنا شدید، سؤال هایی در ذهن شما ایجاد شده باشد. در ادامه به برخی از سوالات مهم و متداول درباره این فناوری اشاره می کنیم.

آیا دی لایت ، بر روی هر نوع خودرویی قابل نصب است؟

بله. شما می توانید از فروشگاه های لوازم خودرو ، دی لایت موردعلاقه خود را انتخاب و آن را با کمک فردی متخصص روی خودروی تان نصب کنید. بهترین مکان برای نصب این چراغ بر روی بدنه خودرو، قسمت جلویی آن است.

آیا مصرف برق دی لایت زیاد است؟

اگر نگران بیشتر شدن مصرف برق باتری خودروی تان هستید باید بدانید که مصرف برق لامپ های ال ای دی روشنایی در روز بسیار پایین است. در برخی از خودروها به دلیل نوع تنظیمات کارخانه، به محض استارت زدن و روشن شدن موتور، چراغ های روشنایی در روز هم روشن می شوند؛ حتی در چنین خودروهایی هم مصرف برق باتری زیادتر از حد معمول نیست. پس برای نصب این چراغ، نیازی به خرید باتری با آمپر بالاتر ندارید.

آیا امکان تعویض چراغ برای خودروهایی که به صورت فابریک دی لایت دارند، وجود دارد؟

حدالامکان بهتر است اتصالات چراغ ها در خودروهای پیشرفته دستکاری نشود. خودروهایی که در زمان تولید به چراغ های روشنایی در روز مجهز می شوند، نسبت به دیگر خودروها، سیستم برق رسانی پیچیده تری دارند. خودروی شما به صورت فابریک مجهز به دی لایت بوده است یا خودتان این آپشن را به آن اضافه کرده اید؟ اگر نکته یا تجربه ای در خصوص نصب و عملکرد این نوع چراغ خودرو دارید، لطفاً برای کالا یدکی و خوانندگانش بنویسید. نظر شما درباره کاربرد دی لایت خودرو چیست؟ آیا وجود این آپشن در لیست امکانات خودرو ضروری است؟

دی لایت در خودرو چیست و چه کاربردی دارد ؟ | کالاسودا
بهترین کاربرد دی لایت خودرو چیست؟

4 دیدگاه برای “۲ کاربرد دی لایت خودرو چیست؟

  1. شادمهر گفته:

    سلام
    خوندن مقاله ۲ کاربرد دی لایت خودرو چیست؟
    و همچنین خرید از سایت خوبتون به من خیلی کمک کرد
    پایدار باشید

  2. عبدالغفار محمودی گفته:

    با درود به شما و سایت خوبتون
    پس از خواندن مقاله ۲ کاربرد دی لایت خودرو چیست؟ تصمیم جدی به خرید این کالا گرفتم
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید