۴ مزیت گیربکس جدید ال ۹۰ و مقایسه آن نسبت به گیربکس قدیمی!

مزیت گیربکس جدید ال ۹۰

انواع گیربکس

از سری دانستنیهای خودرو در  مجله کالا یدکی شما را با مزیت گیربکس جدید ال ۹۰ و مقایسه آن نسبت به گیربکس قدیمی آشنا می کنیم.

گیربکس ها از مهمترین و پرکاربردترین مکانیزم ها در صنایع مختلف می باشند. گیربکس ها در صنایع نیروگاهی، صنایع پالایشگاهی، صنعت سیمان، صنایع بادی، صنایع خودروسازی، صنایع کاشی، کشاورزی، صنایع چوب و MDF ، صنعت آب و فاضلاب و بسیاری از صنایع دیگر کاربرد دارند. در ادامه انواع گیربکس و کاربردهای گیربکس در صنایع مختلف آورده شده است.

گیربکس انواع مختلفی دارد:

گیربکس هلیکال که دارای چرخدنده با مارپیچ زاویه دار می باشدو موجب می شود که مصرف انرژی در این گیربکس ها حداقل باشد و از طرف دیگر سایز گیربکس نیز بهینه شود.

گیربکس کرانویل پینیون که دارای چرخدنده های مخروطی مارپیچ می باشد و برای انتقال قدرت در محورهای متنافر مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین کاربردهای گیربکس کرانویل پینیون صنایع معدنی، آسانسور و کانوایرها می باشد.

گیربکس حلزونی که برای کاهش دور با نسبت های متفاوت و انتقال قدرت بین دو محور متنافر مورد استفاده قرار می گیرد.

گیربکس خورشیدی یا گیربکس سیاره ای که از لحاظ دقت، راندمان و فشردگی نسبت به سایر گیربکس ها شرایط بهتری دارد.

 مزیت گیربکس جدید ال ۹۰
مزیت گیربکس جدید ال ۹۰

معایب گیربکس قدیمی ال ۹۰ چه بود؟

قبل از بررسی مزیت گیربکس جدید ال ۹۰  به معرفی گیربکس قدیم ال ۹۰ می پردازیم.

گیربکس قدیمی ای که جایش را به گیربکس جدید ال ۹۰ داد، « گیربکس JH3 » بود. اگر جزو افرادی هستید که کنجکاوند درباره ی مشکلاتی بدانند که با تولید گیربکس جدید ال ۹۰ مرتفع شدند و طرفداران این محصول رنو را برای خرید آن مشتاق تر کردند، در این باره باید به موارد ذیل اشاره کنیم:

عمده ترین مشکل گیربکس قدیمی ال ۹۰ که معمولاً صاحبان این خودرو را مجبور به مراجعه به تعمیرگاه می کرد، خرابی گردگیرهای پلوس آن و نشت روغن گیربکس از این ناحیه بود.

مسئله ی دیگر، چرخ دنده های گیربکس JH3 بود که به دلیل استفاده از مواد اولیه ی نامرغوب در ساخت و مونتاژ بی کیفیت، خیلی زود ساییده می شدند و می شکستند.

به طور کلی گیربکس قدیمی ال ۹۰ از کیفیت مناسبی برخوردار نبود.

عملکرد گیربکس جدید ال ۹۰ چگونه است؟

در ادامه مزیت گیربکس جدید ال ۹۰ نکته زیر حائز اهمیت است:

گیربکس جدی ال ۹۰ « گیربکس JHQ » است. اکنون، در دنیا خودروسازان متعددی هستند که برای محصولات گیربکس دستی شان از این مدل گیربکس استفاده می کنند. در ساخت این گیربکس از مواد اولیه ی مرغوب تری نسبت به مدل JH3 استفاده می شود.

بخش زیادی از نوع عملکرد گیربکس جدید ال ۹۰، معلول کلاچ هیدرولیکی است که در آن به کار می رود. در حال حاضر، بسیاری از تولیدکنندگان با توجه به رضایت مشتریان از کلاچ های هیدرولیکی، سعی بر استفاده از این نوع کلاچ دارند. در کلاچ های هیدورلیکی بخش زیادی از فشار تعویض دنده که پیش تر با گرفتن کلاچ توسط راننده انجام می شد، بر عهده ی روغن و پمپی است که در این کلاچ به کار می رود.

با به کارگیری گیربکس جدید و حذف کلاچ های سیمی، مشکل نشتی روغن از ناحیه پلوس ها هم مرتفع می شود. در سری قدیمی گیربکس های ال ۹۰ یکی از مهم ترین مشکلات، نشتی روغن از ناحیه گردگیر پلوس ها بود. گردگیرها در دو سر پلوس قرار می گیرند و جزو قطعاتی هستند که با عوامل بیرونی مثل گرد و خاک تماس دارند. کیفیت پایین گردگیر پلوس ال ۹۰ های قدیمی تر باعث می شد که مشکل نشتی روغن تشدید شود. در حال حاضر، علاوه بر اضافه شدن گیربکس جدید ال ۹۰ و کلاچ هیدرولیکی، گردگیرها هم جای خودشان را به کاسه نمدها داده اند.

مزیت گیربکس جدید ال ۹۰ چیست؟

کلاچ گیری و تعویض دنده در خودروهایی که کلاچ هیدرولیک دارند، آسان تر است و به پای راننده، فشار کمتری وارد می شود. به علاوه، کاهش درگیری های مکانیکی در بخش های مختلف سیستم کلاچ و تعویض دنده موجب می شود که عمر قطعات هم افزایش پیدا کند. پس همراه شدن گیربکس جدید ال ۹۰ با کلاچ هیدرولیکی باعث می شود که این سیستم با فاصله ی زیادی محبوب تر از گیربکس های قدیمی ال ۹۰ باشد.

نوع ساختار گیربکس جدید ال ۹۰  و محفظه ی آن به گونه ای طراحی شده است که حتی در صورت خراب شدن گردگیرها روغن گیربکس ال ۹۰ به بیرون نشت نمی کند.

تعمیر و نگهداری گیربکس جدید ال ۹۰ ساده تر از مدل قبلی یعنی JH3 است.

به طور کلی، طول عمر گیربکس جدید ال ۹۰ بیشتر از گیربکس قدیمی آن است. استفاده از مواد اولیه ی مرغوب و مونتاژ مناسب باعث شده است که نتیجه ی مطلوب تری حاصل شود.

گیربکس جدید ال ۹۰ نسبت به مدل قبلی، به روغن گیربکس کمتری نیاز دارد. (حدوداً یک لیتر کمتر)

اگر خودروی شما ال ۹۰ است، لطفاً برای ما از نوع عملکرد گیربکس آن بنویسید. اگر گیربکس آن قدیمی است، بگویید با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید و چنانچه رانندگی با گیربکس جدید ال ۹۰ را تجربه کرده اید، بنویسید آیا هنگام کلاچ گیری و تعویض دنده مشکل خاصی دارید؟ استفاده از تجربیات شما بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد خرید خودرو و قطعات است.

لطفاً کالا یدکی و خوانندگانش را از نکاتی که نزد خود دارید، بهره مند کنید.

مزیت گیربکس جدید ال ۹۰
مزیت گیربکس جدید ال ۹۰

25 دیدگاه برای “۴ مزیت گیربکس جدید ال ۹۰ و مقایسه آن نسبت به گیربکس قدیمی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید