۷ آپشن جذاب خودروهای امروزی !

آپشن جذاب خودرو

منظور از آپشن جذاب خودرو، امکاناتی به جز استاندارد هایی که بریا هر خودرو تعریف شده است. استاندارد های هر خودرو از جمله : ایربگ ، ترمز abs و… که در کارخانه به صورت یک قطعه استاندارد بر روی همه خودرو نصب و عرضه میشود. اما شما با استفاده از تکنولوژی روز میتوانید یک سری امکاناتی را برای خودرو اضافه کنید مانند : پنل خورشیدی برای ذخیره انرژی ، این آپشن برای خودرو های امروزی به صورت استاندارد نصب نمیشود اما شما با یک هزینه ناچیز میتوانید بر روی سقف خودرو نصب کنید و در طول روز این پنل برق را ذخیره سازی کند و در شب میتوانید یک لامپ یا هرچیزی که نیاز به برق داشته باشد استفاده کنید. در ادامه بیشتر با این نوع آپشن ها آشنا خواهید شد . پس باما همراه باشید.

به خاطر دارید زمانی را که وجود شیشه بالابر برقی، باعث ایجاد شوق و هیجان بسیاری در سرنشینان می شد؟ سرنشینانی که کمی قبل تر، به دنبال ترفندی بودند تا دستگیره ی بالابر شیشه ها را از راننده بگیرند! در حال حاضر، فناوری به کار گرفته شده در خودروها به قدری وسیع و بی پایان است که انتظار همه افراد، از امکانات موجود در خودروها خیلی فراتر از وجود بالابر برقی پنجره هاست.

نکته مهمی که در این باره وجود دارد و در این مقاله، قصد اشاره به آن را داریم، کاربردی بودن این آپشن های متعدد است. آیا همه این آپشن ها، کارآمد هستند؟ مثلاً اگر در خودرویی تقویت کننده صدای موتور وجود نداشته باشد، چه اتفاقی می افتد؟ جایگاهی برای اسپری کردن عطر در فضای داخل کابین، تا چه اندازه کاربردی است؟ وجود یا عدم وجود این آپشن، چقدر بر ارزش خودرو می افزاید و یا چقدر از آن کم می کند؟

آپشن کاربردی و جذاب به آن دسته از آپشن ها گفته می شود که وجود آنها در خودرو، مسئله یا دغدغه ای را مرتفع می کند و گامی در جهت افزایش آسایش و امنیت سرنشینان خودروست. بنابراین شنیدن صدای کارکردن موتور در داخل کابین یا مثلاً روکش سه بعدی داشبورد، هر اندازه برای برخی از افراد جذاب باشد، آپشن کاربردی ای نیست.

مچ بندی به جای کلید؛ آپشن جذاب خودرو جگوار

اگر تاکنون برای شما یا اطرافیانتان پیش آمده باشد که موبایل یا سوئیچ خودروی تان خیس شده باشد یا از دستتان رها شده و در جای غیر قابل دستیابی افتاده باشد، حتماً ارزش طراحی سوئیچ مچ بند را خوب می دانید. چندی پیش، « جگوار » اعلام کرد که سوئیچ خودروی مدل « F-Pace » خود را به صورت یک مچ بند هم طراحی و ارائه می کند.

مچ بند ضد آبی که جگوار برای این خودرو ارائه می کند، همان وظیفه سوئیچ کلیدی خودرو را با شیوه ی آسان تری و بدون دخالت راننده، انجام می دهد. عملکرد مچ بند به این صورت است که با نزدیک و دور شدن راننده به خودرو، فرمان باز و بسته شدن درب های خودرو را صادر می کند.

آپشن جذاب خودرو
آپشن جذاب خودرو

سیستم دفاعی در برابر آلودگی هوا؛ آپشن جذاب خودرو تسلا

زمانی که « ایلان ماسک » بنیانگذار شرکت خودروسازی « تسلا » برای اولین بار از سیستم دفاعی خودرویش در برابر آلودگی هوا صحبت کرد، تصور همگان این بود که مدیرعامل بزرگترین شرکت تولید کننده خودروهای برقی با آنها شوخی می کند. او عنوان کرد به زودی، خریداران برخی از مدل های تسلا، صاحب خودرویی می شوند که قابلیت محافظت از آنها در برابر آلودگی های هوا را دارد.

مثلاً تصور کنید افرادی هستند که حساسیت های فصلی دارند و با قرار گرفتن در شرایط خاصی مثل ترافیک های سنگین، سلامتشان به خطر می افتد. این افراد می توانند با فعال کردن این سیستم دفاعی تسلا که به نام « Bioweapon » شهرت دارد، اکسیژن و هوای تمیز را از طریق پنجره های الکتریکی وارد کابین خودروی خود کنند. به این ترتیب، سرنشینان خودروی مجهز به سیستم Bioweapon تسلا ، از جان خود در برابر انواع آلودگی و گازهای خطرناک جلوگیری می کنند.

آپشن جذاب خودرو
آپشن جذاب خودرو

پنل خورشیدی روی سقف لیف؛ آپشن جذاب خودرو نیسان

« لیف ۲۰۱۸ » یکی از پر آپشن ترین خودروهای برقی است که توسط شرکت خودروسازی « نیسان » ، طراحی  و تولید شده است. طراحان این خودرو به دلیل استفاده بهینه از باتری خودرو و استفاده بیشتر از آن، پنل خورشیدی ای را در قسمت بالای شیشه عقب تعبیه کرده اند. پنل خورشیدی روی سقف لیف، کمک می کند تا بخشی از برق خودرو از این طریق تأمین شود. بدین ترتیب، هنگام رانندگی با خودروهای برقی در مسیرهای طولانی، با اطمینان خاطر بیشتری از تجهیزاتی مثل ضبط صوت استفاده می کنید.

سیستم هشدار وجود سرنشین؛ آپشن جذاب خودرو هیوندای

سیستم هشدار وجود سرنشین یا بهتر است بگوییم حضور موجودی زنده در خودرو، یکی از قابلیت های به کارگیری فناوری ای به نام « اینترنت اشیاء » در صنعت خودروسازی است. فناوری اینترنت اشیاء که در سالهای اخیر تغییر و تحولات اساسی ای را در طراحی و تولید خودروها ایجاد کرده است، یکی از جدیدترین فناوری هایی است که ارتباط هر وسیله یا شی را با شبکه اینترنت فراهم می کند.

عملکرد سیستم هشدار وجود سرنشین که بر پایه فناوری اینترنت اشیا طراحی شده است، به این صورت است که قبل خروج راننده از خودرو، تمامی نقاط داخل کابین را بررسی می کند و بر اساس حرکت و دمای بدن سرنشین باقی مانده در خودرو، به راننده هشدار وجود سرنشین را می دهد.

این فناوری، قابلیت های متعددی را نصیب خودروهای هوشمند کرده است؛ مثلاً قادر است هرگونه شی یا وسیله نقلیه را در اطراف خودرو شناسایی کند، فاصله آن تا خودرو را تشخیص دهد و در صورت امکان برخورد خودرو با آن، از بروز حادثه جلوگیری کند. مکالمه در مورد شرایط جوی روزهای آینده و یا ترافیک پیش رو با راننده نیز از جمله قابلیت هایی است که این فناوری به خودروهای پیشرفته امروزی هدیه می دهد.

آپشن جذاب خودرو
آپشن جذاب خودرو

به جز شرکت خودروسازی هیوندای، خودروسازانی چون « آئودی »، « جنرال موتورز » و تسلا هم تاکنون از فناوری اینترنت اشیا یا « IOT » در خودروهای خود استفاده کرده اند. سیستم اتوپایلوت تسلا هم قابلیتی شبیه به این دارد، با این تفاوت که راننده با کمک دوربین های تعبیه شده در اطراف بدنه، از وجود عابرین پیاده و اشیاء آگاه می شود.

جاروبرقی ادیسه؛ آپشن جذاب خودرو هوندا

در ابتدای ورود مینی ون « ادیسه » به بازار ، بیشتر افراد به مشخصات فنی آن از جمله گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته یاد می کردند. این خودرو محصول شرکت خودروساز ژاپنی « هوندا » است و صرف نظر از مشخصات فنی، از امکانات جانبی جالب و کاربردی ای هم برخوردار است. برای مثال، جارو برقی، آپشن کاربردی و جذابی است که هوندا برای محصول خود در نظر گرفته است. در انتهای کابین ادیسه ۲۰۱۸ همان طور که در عکس می بینید، یک جارو برقی تعبیه شده است که طبیعتاً کارایی بسیار زیادی دارد.

آپشن جذاب خودرو
آپشن جذاب خودرو

چادر مسافرتی Q3 ؛ آپشن جذاب خودرو آئودی

اگر از رانندگی خسته شده اید و تا مقصد، راه زیادی مانده است، اصلاً نگران نباشید. اگر کودکان شما ساعات طولانی ای را در خودرو بوده اند، کلافه و اذیت شده اند نیز ناراحت نباشید. راه حل شما این است که در مکانی توقف کنید و در عرض کمتر از ده دقیقه چادر مسافرتی تعبیه شده در خودروی تان را باز کنید.

فضای داخلی این چادر که قابل نصب در قسمت انتهایی کراس اور « Q3 » آئودی است، شبیه به اتاقی مسقف است. آب و گرد و خاک به داخل این چادر نفوذ نمی کند و می توانید ساعاتی را در آن بگذرانید.

آپشن جذاب خودرو
آپشن جذاب خودرو

سیستم تهویه مطبوع دوگانه، آپشن جذاب خودرو رنو

اختلاف نظر افراد در مورد دمای هوای منزل یا خودرو، موضوعی همیشگی است. روزگاری، پایین کشیدن پنجره ی خودرو هم کار آسانی نبود، اما با پیشرفت علم، در دنیای امروز هر کدام از سرنشینان می تواند درجه هوای موردعلاقه خود را از سیستم تهویه خودرو انتخاب کند. با وجود این سیستم، قابلیت وجود دو دمای متفاوت در قسمت جلویی و عقبی کابین وجود دارد.

جالب است بدانید که این سیستم فقط در خودروهای خارجی چون رنو و تسلا وجود ندارد و بعضی از خودروهای تولید داخل هم به این سیستم مجهز هستند.

به نظر شما کدام یک از موارد فوق، آپشن جذاب خودرو نیست؟ اگر بنا باشد خودرویی را بخرید، وجود کدام یک از موارد بالا را برای آن ضروری می دانید؟ اگر خودرویی که در حال حاضر با آن رانندگی می کنید، آپشن کاربردی و جذابی دارد که در بالا به آن اشاره نشده است، لطفاً نام آن را برای کالایدکی بنویسید تا به ادامه مقاله اضافه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید