معرفی ۶ مورد از مشخصات فنی شورولت پاندروسا

مشخصات فنی شورولت پاندروسا

نکاتی مهم پیرامون شورولت پاندروسا

از سری دانستنیهای خودرو در این مقاله از مقالات کالا یدکی شما را با مشخصات فنی شورولت پاندروسا آشنا می کنیم.

 در مورد خودروی شورولت کلرادو Crew Cab باید گفت که این خودرو در مدل ۲۰۱۵ با دو نوع موتور به بازار عرضه می گردد.

موتور استاندارد یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری می باشد که ۲۰۰ اسب‌بخار نیرو و ۲۵۹ نیوتن‌متر این خودرو گشتاور تولید کند. این موتور در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی قرار می‌گیرد.

میزان مصرف این موتور در سیکل ترکیبی ۱۲.۴۴ لیتر (۱۴.۴۱ لیتر در شهر و ۱۰.۵۳ لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. یک موتور شش سیلندر ۳.۶ لیتری نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است که ۳۰۵ اسب‌بخار نیرو و حدود ۳۶۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد.

ظرفیت یدک‌کشی این موتور به ۳,۱۷۵ کیلوگرم بالغ می‌شود. در تست سرعت، شورولت کلرادو Crew Cab با گیربکس اتوماتیک و دیفرانسیل عقب توانست ظرف ۷.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای این کلاس از خودروها، زمان مناسبی محسوب می‌شود.

8d3415e6 rtech 1966 chevy ponderosa 29
مشخصات فنی شورولت پاندروسا

مشخصات ظاهری شورولت پاندروسا

در مورد مشخصات فنی شورولت پاندروسا باید گفت مدل قدیمی ای که شورولت پاندروسا از روی آن ساخته شده است، K30‌ است. شورولت K30‌ ، اولین بار در سال ۱۹۶۶ تولید شد. طراحان نمونه ی امروزی K30 ، با وجود رستومود کردن آن، برای ظاهر این خودرو هم تغییراتی را در نظر گرفته اند. از جمله این تغییرات که به واقع موفقیت آمیز هم بوده اند، استفاده از شاسی شورولت C30 برای شورولت پاندروسا، به جای شاسی شورولت K30 است. در واقع، ویژگی های ظاهری شورولت پاندروسا در ابعاد بزرگتری نسبت به نمونه ی قبلی، شکل گرفته اند. عکس زیر مربوط به مدل C30 است.

خارجی:

نوع فنربندی، چرخ های بزرگ، جک هایی که از فاصله ی بین چرخ ها پیداست، سپر فلزی، پنجره های مربعی شکل و چراغ های گرد شورولت پاندروسا برای ما خودرویی جنگنده را تداعی می کند.

رنگی که برای مدل اولیه ی این خودرو انتخاب شده است نیز در القای حس جنگنده گی و قدرت نمایی آن بی تاثیر نیست.

طراحان شرکت آمریکایی جنرال موتورز ، در طراحی کاپوت حجیم پاندروسا، موفق عمل کرده اند. کاپوت حجیم و کشیده، شیارهای برآمده ی روی آن و خطوط مستقیمی که روی قسمت جانبی بدنه وجود دارند، یادآور خودروهای دهه ی شصت آمریکا هستند.

مهم ترین قسمت طراحی ظاهری شورولت پاندروسا که تا حد زیادی حس کلاسیک بودن خودرو را منتقل می کند، بخش فوقانی کابین آن است.

پنجره های مربعی شکل، آینه بغل های پایه دار و عمودی و شیشه ی مستطیلی جلو با قاب کرومی ساده یادآور جیپ ها، پاترول ها و …. هایی است که در روزهای دور، رانندگانی میانسال و بعضا مسن، با عینک های دور مشکی داشتند.

برخلاف این روزها، که اکثر رانندگان چنین خودروهایی، سن و سال چندانی ندارند. جلو پنجره ای مستطیلی باریک و راهنماهای نارنجی رنگ خاطره انگیز، جزو دیگر جذابیت های بصری شورولت پاندروسا هستند.

از ارتفاع شاسی این خودرو کاملا مشخص است که ما با شاسی بلندی با ابعاد غیرمعمول مواجه هستیم. همان طور که در عکس ها هم می بینید، سوار شدن بر شورولت پاندروسا، کمی دشوار به نظر می رسد و در واقع، همین طور است. افراد کوتاه قد، بچه ها یا افراد مسن، برای سوار شدن به پاندروسا  باید از دیگران کمک بگیرند.

داخلی:

طراحان نمای داخلی شورولت پاندروسا مطلوب ترین طراحی را برای علاقه مندان به تجهیزات مدرن با ظاهر کلاسیک، ارائه داده اند. شاید شما جزو افرادی نباشید که علاقه مند به فرمان بزرگ کامیون، گرامافون و ضبط صوت های قدیمی و صندلی های پهن و جادار باشد؛

اما قطعا با دیدن شورولت پاندروسا و وارد شدن به کابین آن، مشتاق گرفتن چند عکس خاطره انگیز  با آن خواهید شد.

شاید جذاب ترین قسمت داخلی شورولت پاندروسا ، داشبورد و دکمه های تعبیه شده ی روی باشد که کاملا شبیه به نمونه های قدیمی شورولت طراحی و ساخته شده است.

با ورود به داخل کابین پاندروسا، حس می کنید به بیش از نیم قرن پیش، سفر کرده اید؛ البته تا زمانی که از بلوتوث و سایر تجهیزات مدرن این خودرو استفاده نکنید.

مشخصات فنی شورولت پاندروسا

پیشرانه ی دیزلی شورولت پاندروسا که از محصولات شرکت معروف Cummins است، اجازه ی کشش بیش از ۵ هزار کیلوگرم بار را به این خودرو می دهد.

البته بخش زیادی از تحمل باربری این خودرو بر عهده ی وینچی است که جزو تجهیزات جدید این مدل به شمار می رود و در برخی از عکس ها دیده می شود.

وینچ: نوعی قرقره محسوب می شود که برای کشیدن وسیله ای به خودرو وصل می شود. وینچ Winch با کمک موتور برقی (یا اتصالات میل گاردان) و گیربکس کار می کند.

پیستون ها، میل بادامک، مجاری ورودی هوا، سیستم اگزوز، انژکتورها و سیستم تعلیق و فنربندی، سیستم توربو شارژ این خودرو جزو بخش هایی هستند که نسبت به مدل قدیمی شورولت، تقویت یا تغییر یافته اند.

لازم به ذکر است که جنرال موتورز برای تغییر این بخش ها به سراغ برندهای شناخته شده ی جهانی که در تولید چنین قطعات و سیستم هایی فعالیت می کنند، رفته است مثل Cummins، Mahle، BD Diesel، SKyJacker و K&N.

سایر مشخصات فنی شورولت پاندروسا به شرح زیر است:

سیستم موتور: ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپه ؟؟؟

حجم موتور: ۶۰۰۰ سی سی

حداکثر قدرت: ۵۵۰ اسب بخار

حداکثر گشتاور: ۱۳۰۰ نیوتن متر

سیستم جعبه دنده: پنج سرعته خودکار NP205

حجم باک: ۲۲۷ لیتر

امکانات جانبی شورولت پاندروسا

سیستم صوتی RetroSound Hermosa

بلوتوث

کنسول میانی

قطب نما

وینچ

رینگ های ۲۰ اینچی

لاستیک های ۳۷ اینچی

نظرتان درباره ی شورلت پاندروسا چیست؟

آیا بعد از ورود این خودرو به بازارهای جهانی، شاهد آمار خوبی از فروش آن خواهیم بود؟ این خودرو قیمت بالایی دارد؛ اما همه ی ما خوب می دانیم افراد زیادی هستند که حاضرند چنین مبالغی را پرداخت کنند.

اگر نکته ای در این باره دارید برای کالا یدکی بنویسید. همچنین اگر خودرویی مدنظر شماست که علاقه دارید، درباره ی آن بنویسیم، نام آن را همین جا درج کنید تا در اولین فرصت مقاله ای درباره ی آن تهیه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید