۵ نکته در خرید خودروی چانگان CS35 !

خرید خودروی چانگان CS35

معرفی خودروی چانگان CS35

از سری مقالات دانستنیهای خودروی کالا یدکی شما را با موضوع خرید خودروی چانگان CS35 آشنا کنیم.

چانگان محصولات فورد،  Groupe PSA، مزدا و سوزوکیر ا در بازار چین تولید می‌کند. یکی از چهار خودروساز بزرگ چین چانگان به‌ شمار می‌رود و در سال ۲۰۱۲ با تولید ۱.۹ میلیون دستگاه خودرو، به جایگاه چهارم این کشور از لحاظ حجم تولید دست یافته است.

اولین خودروی شاسی‌بلند شرکت‌ چینی چانگان است. این خودرو در ابتدا در قالب طرحی مفهومی موسوم به Changan SUV در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۱ به نمایش گذاشته شد .

در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ از نسخه‌ی تجاری چاگان  رونمایی شد. این خودرو در نهایت در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ به‌صورت رسمی روانه‌ی بازار چین شد.

با توجه به محبوبیت خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور در سال های اخیر غالبا در بسیاری از کشورها شاهد فروش بالای خودروهای این کلاس هستیم. به‌ نظر می‌رسد در ایران هم این روند وجود دارد.  چرا که بسیاری از مردم به خرید خودروهای شاسی‌بلند علاقه‌مند هستند؛ از این رو شرکت‌های خودروساز داخلی سعی دارند با عرضه‌ی محصولاتی در کلاس خودروهای شاسی‌بلند، از گرایش به‌ وجود‌ آمده، بهره ببرند.

خرید خودروی چانگان CS35
خرید خودروی چانگان CS35

مشخصات فنی چانگان CS35 چانگان CS35

چانگان CS35 یک شاسی ‌بلند شهری و دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود. طرح این خودرو بر اساس سدان Changan EADO توسعه داده شده است. چانگان CS35 در ابتدا تنها با موتور ۱.۶ لیتری و به صورت دستی و اتوماتیک عرضه می‌شد. در پاییز سال ۲۰۱۴ امکان سفارش شاسی بلند چانگان با موتور ۱.۵ لیتری نیز فراهم شد. البته نسخه ۱٫۵ لیتری را تنها با جعبه‌ دنده‌ دستی می‌توان سفارش داد.

کمپانی چانگان ادعا می‌کند در سال ۲۰۱۱  به فناوری جدیدی با نام BlueCore دست یافته است. این فناوری به قوای محرکه‌‌ خودرو مربوط می‌شود و بدون اختلال در عملکرد کلی موتور،‌ میزان مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده را در حدود ۲۰ و ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

نسخه چانگان CS35 تولید شده در سایپا تنها با موتور ۱.۶ لیتری عرضه می‌شود. این موتور چهار سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است و قدرتی معادل ۱۲۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. حداکثر گشتاور تولیدی پیشرانه‌ چانگان CS35 ، ۱۶۰ نیوتن‌متر است که در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه ایجاد می‌شود. سیستم DVVT یا سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، عملکرد سوپاپ‌ها را تنظیم می‌کند.

سایپا شاسی بلند چانگان را در دو مدل دستی و اتوماتیک تولید می‌کند. مدل دستی سیستم انتقال قدرت ۵ سرعته دارد و در هر ۱۰۰۰ کیلومتر، ۶.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. مدل اتوماتیک چانگان CS 35 سیستم انتقال قدرت ۴ سرعته دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

از دیگر مشخصات فنی چانگان CS35 می‌توان به سرعت آن اشاره کرد. حداکثر سرعت مدل اتوماتیک ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۱۴ ثانیه است که همین شتاب را می‌توان یکی از معایب چانگان CS 35 دانست. در مورد مدل دستی، وضعیت کمی بهتر است.

محور جلوی چانگان CS35 با سیستم تعلیق مستقل مک‌ فرسون ساخته شده و در محور عقب آن از سیستم تعلیق غیر مستقل بازوهای کشنده استفاده شده است.

در فرمان چانگان CS35  از سیستم الکترونیکی EPS شده است. این سیستم با استفاده از یک موتور الکتریکی، حرکت فرمان را در جهت‌ها و مانورهای مختلف تسهیل می‌کند و باعث آزادی عمل بیشتر راننده می‌شود.

ترمزهای جلو چانگان CS35 از نوع دیسکی خنک ‌شونده و ترمزهای عقب از نوع دیسکی ساده هستند.

عملکرد این نوع ترمزها بسیار بهتر از ترمزهای کاسه‌ای است که در بسیاری از خودروهای داخلی به کار می‌رود.

این خودرو چندان بزرگ نیست و تنها برای یک خانواده چهار نفره مناسب خواهد بود. این مسئله برای خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی که سفرهای برون‌شهری زیادی دارند، یکی از معایب چانگان CS 35 به شمار می‌رود.

ایمنی شاسی بلند چانگان در خرید خودروی چانگان CS35

در مدل اتوماتیک چانگان CS35  چهار کیسه‌ هوا تعبیه شده است: دو کیسه‌ هوا برای سرنشین‌های جلو و دو کیسه‌ هوای جانبی. در مدل دستی تنها دو کیسه هوای دستی وجود دارد. موارد زیر را را می‌توان امکانات ایمنی دیگر چانگان دانست:

سیستم ترمز ضد قفل ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کمکی ترمز  BAS

قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌ کودک

سیستم ضد سرقت

کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش‌کشنده‌ با قابلیت تنظیم ارتفاع

طراحی بدنه چانگان CS 35

طراحی بدنه و نمای داخلی، یکی از مهمترین فاکتورهای ترغیب مشتری به خرید هستند. طراحی زیبا حتی می‌تواند نقایص فنی را هم در نظر مشتری‌ها کم اهمیت کند و فروش خودرو را تا حد زیادی بالا ببرد. در طراحی چانگان CS35 دقت زیادی به کار رفته است. کمپانی چانگان طراحی این خودرو را به عهده یک طراح ایتالیایی به نام لوچیانو دی‌ امبروزیو گذاشته بود و به همین دلیل رد پایی از استایل شیک ایتالیایی در آن دیده می‌شود.

چانگان CS 35 را می‌توان یکی از زیباترین خودروهای چینی بازار ایران دانست. این خودرو چندان بزرگ نیست اما خطوط بدنه، آن را بزرگ  با ابهت نشان می‌دهند. جلو پنجره از سه نوار کروم تشکیل شده که آرم V شکل چانگان را در بر گرفته‌اند. جلو پنجره به خوبی با چراغ‌های جلو و عقب هماهنگ است و هارمونی زیبایی به وجود آورده است.

در بخش کناری خودرو دو خط مورب طراحی شده است. امتداد یکی از این خط‌ها دستگیره‌ درها را تا لبه‌ چراغ‌های عقب در بر می‌گیرد. خط مورب دوم برجسته‌تر است و امتداد آن به گلگیرهای خودرو می‌رسد.

با تمامی این توضیحات، می‌توان گفت چانگان طراحی بدنه خوبی دارد که اگر چه توان رقابت با برندهای برتر دنیا را ندارد، رضایت شما را جلب خواهد کرد.

نمای داخلی چانگان CS 35 در خرید خودروی چانگان CS35

نمای داخلی چانگان CS 35 ساده و زیبا است. بعضی از المان‌های آن، مانند غربیلک فرمان و کانال‌های بزرگ تهویه‌ هوا در بخش میانی کنسول، یادآور طراحی‌های فورد هستند. مشخص است که این برند از بعضی طراحی‌های فورد الهام گرفته است. به صورت کلی می‌توان گفت، طراحی کابین داخلی چانگان از طراحی بدنه زیباتر است. با این حال، مواد به کار رفته در آن، خشک و شکننده هستند و لوکس به نظر نمی‌رسند. البته این نکته با توجه به قیمت خودرو منطقی است.

خرید خودروی چانگان CS35
خرید خودروی چانگان CS35

بررسی امکانات چانگان CS35 در خرید خودروی چانگان CS35

امکانات چانگان CS35  در مدل اتوماتیک نسبتا خوب است. از جمه این امکانات می‌توان به سیستم کروز کنترل ، سانروف، کامپیوتر اطلاعات سفری، صندلی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌، آینه‌ بغل‌های برقی، سنسور پارک دنده ‌عقب، صندلی‌های چرمی، چراغ‌های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب و گرم‌کن شیشه‌ عقب و … اشاره کرد.

بعضی از این امکانات در مدل دستی وجود ندارد. در این مدل آینه‌ بغل‌ها برقی نیستند، صندلی‌ها پوشش چرمی ندارند و کروز کنترل، سانروف، دکمه‌های کنترلی روی فرمان حذف شده است.

شاسی بلند چانگان نمایشگر لمسی ندارد. نمایشگر روی داشبورد صرفا ساعت و اطلاعات موسیقی را نمایش می‌دهد. به همین دلیل سیستم مسیریابی در این خودرو وجود ندارد و در صورت تمایل باید نمونه‌های متفرقه موجود در بازار را روی آن نصب کنید. سیستم صوتی شامل رادیو، CD Player، شش اسپیکر و پورت‌های USB و AUX  می‌شود.

در یک نگاه کلی، چانگان CS35  را می‌توان یک خودروی چینی قابل قبول دانست. با توجه به این که تولید این خودرو اکنون در ایران و توسط شرکت سایپا انجام می‌شود، خریداران آسودگی خیال بیشتری از بابت قطعات یدکی و خدمات پس از فروش دارند.

آیا تجربه رانندگی با چانگان CS35 را دارید ؟ لطفا تجربیات خود را برای خوانندگان کالا یدکی بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید