راهنمای جامع خرید تندر ۹۰ پلاس

d8b1d8a7d987d986d985d8a7db8c d8acd8a7d985d8b9 d8aed8b1db8cd8af d8aad986d8afd8b1 dbb9dbb0 d9bed984d8a7d8b3 5f70bb6b34afc

تندر ۹۰ پلاس جزو خودروهای کلاس B است و در اروپای شرقی، آسیا و خاورمیانه طرفداران خاص خود را دارد. این تندر یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو بوده و بسیار کم خرج و کم استهلاک است. علاوه بر این می‌توان این طور بیان کرد که خودرو تندر پلاس، فیس لیفت رنو تندر ۹۰ بوده و از امکانات زیادی برخوردار است. تندر ۹۰ پلاس از نظر شکل ظاهری با رنو تندر ۹۰ دارای تفاوت‌هایی بوده اما از نظر فنی دقیقا مشابه آن است. در زمان انتشار این مقاله از توربومگ قیمت صفر کیلومتر این خودرو در بازار روز بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان و کارکرده آن بین ۴۷ تا ۴۹ میلیون تومان قیمت دارد.

بررسی کامل تندر ۹۰ پلاس

لازم است در هنگام خرید تندر ۹۰ پلاس یک سری نکات را مورد توجه قرار داده تا بعد از خرید پشیمان نشوید. این نکات عبارتند از:

بررسی کامل سیستم ترمز

قبل از خرید تندر ۹۰ پلاس لازم است تا سیستم ترمز آن را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. دیسک‌های ترمز لوگان به صورت خنک شونده دو لایه بوده و مقاومت بالایی در برابر تابیدگی دارد اما با این حال خیلی سریع دچار ساییدگی و گود رفتگی می‌شود. این ساییدگی و تورفتگی به‌گونه‌ای بوده که حتی با لمس انگشت هم قابل تشخیص است.

لازم است بدانید که با هر ۲ تا ۳ بار تعویض لنت خودرو، دیسک‌های مربوط به خودرو گود می‌شوند و در این صورت دیسک‌ها احتیاج به تراشکاری یا تعویض دارند. علاوه بر این اگر لنت خودرو شما هنگام ترمز گرفتن سوت بکشد نشان‌دهنده گودی دیسک است. اگر در زمان ترمز گرفتن، ستون‌ها دچار لرزش شوند، می‌توان چنین نتیجه گرفت که احتمالا لنت‌های عقب خودرو تمام شده و کاسه ترمز دچار خراشیدگی شده است.

بررسی سیستم دزدگیر خودرو

هنگام خرید خودرو دقت کنید که دزدگیر آن از برند معروف و همچنین سوکت آن هم فابریک خود خودرو باشد. لازم است قبل از اینکه اقدام به خرید تندر ۹۰ پلاس کنید، یک مرتبه با دستگاه دیاگ تمامی بخش‌های الکترونیکی را بررسی کنید.

برای خرید آنلاین لوازم یدکی ال ۹۰ کلیک کنید!

بررسی سیستم برق و الکترونیک خودرو

تندر ۹۰ پلاس از سیستم برق و الکترونیک بسیار حساس و پیچیده‌ای برخوردار است. علاوه بر این در این مدل تندر در قسمت لوگان آن برای هر شمع یک کویل به صورت کاملا مجزا و مستقل وجود دارد که به صورت مستقیم روی آن قرار گرفته است. این کویل به شدت نسبت به موتورشویی و تعمیرکار  بی‌تجربه حساس است. پس هنگام خرید دقت کنید تا تمام ۴ کویل نصب شده روی قسمت موتور ماشین از یک مدل و برند باشند.

تفاوت تندر ۹۰ و تندر ۹۰ پلاس

خودرو تندر ۹۰ پلاس نسبت به سایر ماشین‌های کارخانه رنو، دارای طراحی عامه‌پسند و ساده‌تری است. در قسمت جلویی ماشین تندر پلاس پنجره‌ای وجود دارد که بسیار شبیه به ساندرو بوده و در قسمت بالایی آن نوار کرومی وجود دارد. سپرهای عقب و جلوی تندر ۹۰ دارای طرح جدیدی بوده و علاوه بر آن از آینه‌های جدیدی در طراحی این خودرو استفاده شده است.

شاید تندر ۹۰ از نظر ظاهری یک خودرو  بی‌روح و ساده به شمار آید اما در طراحی و ساخت تندر ال ۹۰ پلاس تغییرات ظاهری ایجاد شده که باعث افزایش جذابیت آن نسبت به تندر ۹۰ شده است. در نمای داخلی تندر ۹۰ پلاس تغییراتی را مشاهده می‌کنیم که آن را مشابه رنو ساندرو کرده است. از نظر آپشن‌هایی که وجود دارد تندر ۹۰ با تندر پلاس تقریبا مشابه هستند با این تفاوت که در تندر پلاس مواردی مانند کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان امکان‌پذیر است اما در تندر ۹۰ چنین امکانی وجود ندارد.

در تندر پلاس از پیشرانه K4M استفاده شده که دارای ۴ سیلندر بوده و حجم آن حدود ۱۵۹۸ سی سی است. پیشرانه K4M قابلیت تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور را دارد.

سیستم تعلیق در تندر ۹۰ علاوه بر نقاط قوتی که دارد، دارای نقاط ضعفی هم است که منجر به نبود پایداری این ماشین در سرعت‌های بالا می‌شود و این موضوع باعث ایجاد حس ناامنی در راننده و سرنشینان آن می‌شود.

مشخصات فنی تندر ۹۰ پلاس

قبل از خرید هر خودرو لازم است ابتدا با مشخصات فنی آن آشنا شوید. در این بخش به ذکر مشخصات فنی خودرو تندر پلاس می‌پردازیم:

محل قرار گیری موتور: قسمت جلو
اندازه (میلیمتر): ۴۲۹۰ طول- ۱۷۴۰ عرض- ۱۵۲۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور: ۲۶۳۰ کیلومتر
انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
تنفس موتور: تنفس طبیعی
سیستم سوخت رسانی: انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای
تعداد سوپاپ‌ها: ۱۶
تعداد سیلندرها: ۴
ظرفیت باک: ۵۰ لیتر
حداکثر توان خروجی: ۱۰۵ hp در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی: ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی
نوع موتور: بنزین سوز انژکتوری
مصرف سوخت شهری: ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت جاده‌ای: ۵٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت: ۶٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
کلاس بدنه: سدان
وزن: ۱۱۰۰
تعداد فضای سرنشینان: ۵
ابعاد: طول ۴۲۵۰ در عرض ۱۷۴۰ در ارتفاع ۱۵۲۵
ابعاد و نوع لاستیک چرخ‌های جلو: R 15 185/65
ابعاد و نوع لاستیک چرخ‌های عقب: R 15 185/65

امکانات تندر ۹۰ پلاس

تندر ۹۰ پلاس دارای امکانات زیادی بوده که از جمله این امکانات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

کیسه‌های هوا: تندر ۹۰ پلاس دارای ۲ عدد کیسه هوا بوده و برای راننده و سرنشین جلوی خودرو تعبیه شده است.

سیستم‌های امنیتی و حفاظتی: از جمله این سیستم‌های امنیتی و حفاظتی، می‌توان سوییچ ضد سرقت، قطع سوخت خودکار، قفل مرکزی با ریموت و … را نام برد.

سیستم‌های تهویه مطبوع: این سیستم در خودرو تندر پلاس به صورت کنترل دستی طراحی شده است.

سیستم‌های مولتی مدیا: سیستم مولتی مدیا در خودرو تندر پلاس شامل کامپیوتر سفر، رادیو پخش مجهز به هندزفری موبایل، ورودی AUX و USB است.

سیستم صندلی‌های جلو و عقب: این سیستم شامل کنترل دستی، صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و گودی کمر، امکان تغییر رنگ تریم داخلی از طوسی به مشکی و مجموعه داشبرد ورودی جدید است.

سیستم آینه‌ها: تنظیم برقی، وجود آینه‌های جانبی جدید و بزرگ، همرنگ شدن آینه‌های جانبی با رنگ بدنه خودرو

سیستم شیشه‌ها: شیشه بالابرهای عقب و جلو به صورت برقی

سیستم روشنایی جلو و عقب: چراغ‌های جلو و عقب در قالب طرح‌های جدید، قابلیت تنظیم زاویه نور، وجود چراغ مه شکن جدید در قسمت عقب خودرو

سنسورهای بیش فعال: دارای سیستم اخطار دهی خرابی موتور

سایر امکانات خودرو: از دیگر امکانات این خودرو، می توان به مواردی چون اضافه شدن دو عدد شبرنگ در قسمت رویی سپر عقب خودرو، وجود غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع، جای مدارک یا عینک روی درب داشبورد خودرو، وجود جای موبایل روی کنسول داشبورد و … اشاره کرد.

بنابراین اگر قصد دارید خودرو بخرید، بهتر است با توجه به بودجه خود خودرو را انتخاب کنید و سپس در مورد خودرو مورد نظر تحقیق کنید تا ببینید امکانات خودرو و ظاهر آن مورد پسندتان خواهد بود یا خیر؟! امیدواریم مطالعه این مقاله به شما در شناخت ویژگی‌ها و امکانات خودرو تندر پلاس کمک کرده تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید.

برای خرید آنلاین دیسک و صفحه کلیک کنید!

آیا شما تجربه رانندگی با تندر ۹۰ پلاس را دارید ؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را برای خوانندگان توربومگ بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید