مقایسه رنو ساندرو اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک !

d985d982d8a7db8cd8b3d987 d8b1d986d988 d8b3d8a7d986d8afd8b1d988 d8a7d8aad988d985d8a7d8aadb8cdaa9 d988 d9beda98d988 dbb2dbb0dbb7 d8a7d8aa 5f6e1501dc30d

ماشین های هاچبک و داخل شهری جذابیت زیادی بین مشتریان شهر های شلوغ دارد . چراکه بدون دغدغه جای پارغ در کلان شهر ها میتوانند به کار های روزمره خود برسند . ماشین های هاچبک به خاطر طول کم نسبت به ماشین های دیگه مضای کمتری برای پارک را می طلبد. در ایران ماشین های هاچبک معروف مثل پراید ۱۱۱ ، پژو ۲۰۶ ، ساندرو و پژو ۲۰۷ هستند که بازار خرید و فروش خوبی دارند . امروز دو خودروی پژو ۲۰۷ و رنو ساندرو را مورد بررسی قرار میدیم تا شما تصمیم بهتری هنگام خرید نسبت به نیاز خودتان داشته باشید . باما همراه باشید

مقایسه مشخصات ظاهری رنو ساندرو اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک

این خودرو را می‌توان برگرفته از خودرو تندر ۹۰ یا همان ال ۹۰ دانست. بسیاری از مشخصات این ماشین با تندر ۹۰ شبیه است و بیراه نیست اگر ساندرو را یک ال ۹۰ هاچ بک بدانیم. اتاق داخلی رنو ساندرو مانند ال ۹۰ جادار بوده و از متریال با کیفیتی برای جلو داشبورد و فضای داخلی ساخته شده است. مسئله کم جا بودن ماشین دغدغه بسیاری از مشتریان خودروهای هاچ بک بوده که رنو ساندرو تا حدود زیادی این نگرانی را رفع کرده است. مسئله دیگر در مورد اتاق رنو ساندرو که باید به آن اشاره کرد، سر و صدای وارده بر اتاق و انتقال آن به فضای داخلی است. رنو ساندرو در این مورد نمره متوسطی می‌گیرد و ماشین بی‌سر و صدایی نیست.

پژو ۲۰۷ یکی از محصولات ایران خودرو به عنوان یک هاچ بک جدید است اما فرم ظاهری پژو ۲۰۷ بسیار شبیه به ۲۰۶ بوده و تفاوت را تنها در چراغ‌ها، سپرها، کاپووت و گلگیر اعمال کرده است. بنابراین طراحی بدنه این ماشین بسیار شبیه به ۲۰۶ بوده و همین موضوع برخی از خصوصیات این ماشین را به ۲۰۶ شبیه می‌کند. فضای داخلی ۲۰۶ نسبتا کوچک بوده و صندلی های عقبی برای ۲ نفر طراحی شده بود. با توجه به شباهت اتاق این دو ماشین، ۲۰۷ نیز خودرویی برای ۴ نفر بوده و به سختی ۳ نفر می‌توانند در صندلی عقب کنار هم بنشینند. جزئیاتی در فضای داخلی خودرو از جمله فرمان، داشبورد و صفحه کیلومتر تغییر پیدا کرده است اما به طور کلی فرم به همان شکل پژو ۲۰۶ باقی مانده است. از نکات منفی پژو ۲۰۷ که باید در مقایسه رنو ساندرو اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک مد نظر قرار داد، صدای نسبتا زیاد اتاق پژو ۲۰۷ است که اصلا با رنو ساندرو قابل رقابت نیست.

مقایسه رنو ساندرو اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از لحاظ ظاهری تنها در این مسئله مورد توجه خواهد بود که ظاهر خودرو پژو ۲۰۷ جوان پسندتر بوده و جذابیت بیشتر نسبت به ساندرو دارد اما به طور کلی هر دو خودرو در یک شکل و شمایل نسبی هستند.

پژو ۲۰۷

مقایسه مشخصات فنی رنو ساندرو اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک

در مورد موتور رنو ساندرو باید گفت که موتور چهار سیلندر با حجم ۱۶۰۰ سی سی و کد فنی K4M-A6دارد. ساندرو در ۵۷۵۰ دور به قدرت ۱۰۵ اسب بخار می‌رسد. گشتاور این خودرو در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌گیرد و در دور موتور ۳۷۵۰ به حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتون متری می‌رسد. مصرف این خودرو ۸٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که به دلیل گشتاور ایجاد شده در دورهای پایین، می‌تواند کمتر از این هم باشد. بنابراین این روزها که بحث سوخت و هزینه‌های آن بسیار داغ شده، با خودرویی کم مصرف روبه‌رو هستید. از نکات مثبت خودرو ساندرو استهلاک پایین آن بوده که در دراز مدت هزینه زیادی روی دست شما نخواهد گذاشت.

از دیگر نکات مثبت رنو ساندرو باید به قدرت هندلینگ آن اشاره کرد. هندلینگ یکی از مواردی است که باعث پیشی گرفتن رنو ساندرو حتی از خودرو ال ۹۰ می‌شود. ساب فریم موجود در قسمت جلویی ساندرو قسمتی از وزن موتور، گیربکس و پلوس‌ها را تحمل می‌کند و به همین دلیل خودرو در هنگام پیچیدن،شتابگیری و ترمز کردن، فرمان‌پذیری مناسبی داشته و در هنگام تصادفات تا حدودی باعث کاهش میزان صدمات می‌شود.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در رنو ساندرو گیربکس اتوماتیکی است که شرکت رنو طراحی کرده  و به واسطه برنامه ریزی و ضرایب درست دنده‌ها یکی از بهترین عملکردها در بین خودروهای هم رده خود را دارد. رنو ساندرو شتاب اولیه خیلی خوبی ندارد اما همانند ال۹۰ شتاب ثانویه بسیار خوبی دارد که می‌تواند رانندگی را لذت‌بخش کند.

پژو ۲۰۷ موتور TU5 و گیربکس AL4 داشته و حجم آن ۱۵۸۷ سی سی بوده که در دور ۵۸۰۰ میتواند ۱۰۵ اسب بخار نیرو تولید کند و در دور موتور ۴۰۰۰ به گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر برسد. گیربکس پژو ۲۰۷ چندان دقیق طراحی نشده و به همین سبب گاهی اوقات آن نرمی مورد انتظار را نداشته و دچار ضربه های ناگهانی می‌شود. از مشکلات اساسی این گیربکس معکوس ندادن به موقع و مناسب است. قدرت و گشتاور پژو ۲۰۷ با رنو ساندرو برابر است و حتی میزان مصرف سوخت آن ها نیز با هم برابری می‌کند اما در عمل چنین نیست و ۲۰۷ با سرعتی زیاد از رنو ساندرو عقب می‌ماند.

رنو ساندرو اتوماتیک پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل خودرو
۴ سیلندر تنفس طبیعی ۴ سیلندر تنفس طبیعی پیشرانه
۱/۶ ۱/۶ حجم موتور(لیتر)
۱۰۵ اسب‌ بخار در ۵۷۵۰ دور ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور حداکثر قدرت
۱۴۰ نیوتن‌متر در ۳۷۵۰ دور ۱۴۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور حداکثر گشتاور
۴ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک گیربکس
۸/۳ ۷/۱ مصرف سوخت (ترکیبی)
۱۱/۵ ۱۲/۶ شتاب صفر تا ۱۰۰
۱۷۰ ۱۹۰ حداکثر سرعت

مقایسه آپشن های رنو ساندرو اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک

از نظر آپشن می‌توان پژو ۲۰۷ را کاملا جلوتر از ساندرو دانست. تنها آپشن‌های ساندرو را می‌توان بالابر برقی شیشه‌ها، تنظیم برقی آینه‌های بغل، مه شکن جلو و عقب و فرمان هیدرولیک دانست. در عوض پژو ۲۰۷ امکانات بیشتری از جمله کروز کنترل، دی لایت و سیستم مالتی‌مدیا مجهز به مانیتور ۷ اینچی لمسی دارد.

رنو ساندرو اتوماتیک پژو ۲۰۷ اتوماتیک تجهیزات
مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل کابین مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل کابین، دی‌لایت چراغ
سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، USB، AUX، بلوتوث، کلیدهای کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، ۴ عدد بلندگو سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD، USB، AUX، بلوتوث، نویگیشن، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، ۶ عدد بلندگو سیستم‌های مولتی مدیا
۷ اینچی لمسی صفحه نمایش
۱۵ اینچی آلومینیومی ۱۴ اینچی فولادی رینگ ها
آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و مجهز به گرمکن آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و مجهز به گرمکن آینه

پژو ۲۰۷

مقایسه قیمت رنو ساندرو اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک

هر دو این خودروها در یک رنج قیمتی قرار دارند. اما با توجه به این که قیمت خودرو در بازار ایران هر روز در حال تغییر است، نمی‌توان قیمت ثابتی برای هر کدام از آن ها در نظر گرفت. بهتر است بگوییم قیمت دغدغه اصلی برای انتخاب یکی از این دو ماشین نیست چون تفاوت قیمت بالایی با هم ندارند. برای خرید هر کدام از این دو خودرو به مشخصات ظاهری، فنی و آپشن‌های آن توجه کنید. در این مطلب تلاش شد با مقایسه رنو ساندرو اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک به شما اطلاعات کافی بدهیم تا بتوانید بهتر انتخاب را برای خود داشته باشید.

کالایدکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس بگیرید